Första halkan

Igår morse var den här, första halkan. En bekant körde av vägen på väg till sitt jobb i Flen på morgonen, bilen voltade och det blev ambulans till sjukan. Som tur var gick det bra. Han kunde åka hem några timmar senare.
På eftermiddan körde jag samma sträcka när jag skulle iväg på jobb. Trodde inte det skulle vara halt redan på eftermiddan, men redan då varnade bilen och vägbanan såg väldigt hal ut på vissa håll. Tur att jag åkte i god tid så jag kunde ta det lugnt. Har dessutom vinterdäcken på vilket känns väldigt skönt. När jag åkte tillbaka hem sen på kvällen var det kolsvart, dimma och det växlade mellan en minus och en plus. Dessutom kryllar det av vilda djur på den vägen. Då gick det inte fort... Så glad att vår bekant klarade sig bra. Ta det lugnt där ute nu när halkan kommer! Vi har bara ett liv så var rädda om det!
 
 
1 cissi:

skriven

Vilken tur att det gick bra för din bekant! Jag körde från Eskilstuna tidigt igår morse och det var otäckt halt på sina ställen.
Kram

2 BP:

skriven

Såååå bra att din bekant klarade sig. Halka är förrädisk, speciellt när det är mörkt och dessutom vet att det finns vilt i området. Då är det bara att "krypa" på vägarna.

Å du har så rätt - man har bara en hälsa och den ska man vara väldigt rädd om!

3 Maria:

skriven

Jag körde av vägen för 5-6 år sedan och tänker på det varje gång jag kör i den kurvan (vilket jag gör flera gånger i veckan)
Skönt att din bekant klarade sig utan större skador!!
sv: Ibland tycker jag att det är märkligt att jag ens orkar komma ur sängen på morgonen men jag är en oerhört envis person och det kan man komma långt med. För långt ibland.....
Kram

4 Anita Malta:

skriven

Skönt att läsa det gick bra för din bekant och övriga som körde av vägen i den plötsliga halken ! ..och naturligtvis också för dig som körde samma sträcka. Det du beskriver finns inte här, halka och minusgrader, men likväl väldigt många skäl att ta tillvara på livet :-)
En helt fantastisk bild Mia !

5 Freja:

skriven

Här åkte vinterdäcken på för någon vecka sen, men än är inte snön här...

6 Susanne:

skriven

Jätte skönt att höra att allt gick bra. Men fy vad rädd han ska ha blivit. Och som svar på sin fundering inne hos Helena så finns det sockerfria digistive kex! :)
Bra va! Kram.

7 Susjos:

skriven

Usch så obehagligt! Skönt att allt gick bra! Hm, vi måste verkligen byta till vinterdäck nu, har inte gjort det ännu....

8 Eva Trillian:

skriven

Extra läskigt med första halkan - speciellt om sommardäcken fortfarande sitter på. Skönt att det gick bra för bekantingen ändå!
Själv har jag varit och fått på mina vinterdäck idag - så nu kan vintern komma ;)
Önskar dig en skön fredag!

9 Choices by Annie:

skriven

Vilken tur att det gick bra med din bekant. Läskigt det där med den första halkan och konsigt att vi aldrig lär och vänjer oss.
Fin helg till dig
Annie

10 Violen på Brandholmen:

skriven

Man kan inte vara nog försiktig nu när den första halkan dyker upp! Tur att din bekant klarade sig så pass bra! Nu får du lova att du tar det lugnt på vägarna i vinter (det är jag egentligen redan övertygad om att du gör) det finns ju en massa djur i dina trakter!
Ha det bra!

11 Helena:

skriven

Ja, nu får man vara försiktig. Vinterdäcken är på, men värre är det med cykeln. Tänker varenda år att jag borde skaffa vinterdäck. Nu är hjälmen på ialla fall. Kram

Kommentera här: