Dörrar och skyltar

Dörrar är det som gäller hos Fototriss denna vecka. Synonymt med dörrar är ju portar. När Anita skrev om Costa Rica häromdagen kände jag hur jag längtar tillbaka och började titta på bilderna från vår härliga Sydamerikaresa. Så veckans fototriss kommer därifrån.
 
Det här är kärleksporten i Corcovado National Park i Costa Rica. På tillbakavägen såg vi ett gäng näsbjörnar där.
 
En av portarna som skulle passeras på den långa vandringen på Isla del Sol, en av öarna i Titicacasjön som ligger på gränsen mellan Bolivia och Peru. 8 km står det på skylten, inte så långt kan man tycka. Men med branta backar och på 4 000 möh så var det en väldigt jobbig vandring...
 
Den stora porten där spelarna tågar in på arenan under fotbolls-VM i Brasilien. Här är det Italien - Uruguay som ska spela.
 
Finns ju lite skyltar med på dessa bilder, men för att göra BP glad lägger jag in ännu en skylt:
 
Har ju visat den förr, men älskar denna skylt. Detta är alltså den enda skylten som finns till flygplatsen i Puerto Jimenez i Costa Rica. Den säger verklligen hur liten flygplatsen är!
 
 
 
 
1 Susjos:

skriven

Oj, snacka om en stor härlig trädport där på första bilden, häftigt!! Ja, alla bilderna är häftiga!

2 BP:

skriven

Älskar bilderna. Har ju följt er på resan och blivit totalt fascinerat! Å det blir ju inte mindre här om man säger så:-)

Tycker det äså roligt att du och maken din ser ungefär ut som maken min och jag - vad gäller kroppslängden alltså;-)

Å du hann med en skylt också - mitt i ingenstans - LOVE IT:-)

Tusen tack för skyltningen och länken:-)

3 När Annie fotograferar i Kalifornien:

skriven

Kul att du gått outside the box! :-D Älskar bild 1!

4 Susanne:

skriven

Gillar din tolkning på veckans tema.
Och fantastisk miljö att få möjlighet att besöka. Hur har det gått för sonen förresten? Kram.

5 Eva Trillian:

skriven

Gillar din version av dörrar :) Fick mig att tänka på inbillade dörrar - även mentala sådana (som oftast är stängda)! Nyttig tanke!

6 cissi:

skriven

Härliga bilder från er resa! Det måste ha varit jättejobbigt att vandra på den höjden, men jag kan tänka mej att det var en vacker upplevelse.
Kram

7 Anni:

skriven

Unika, annorlunda och mycket personliga dörrar - så läckert! Mysig bild, den första <3

8 Anita Malta:

skriven

Vilken helt underbart annorlunda triss i dörrar ! Älskar bilden på er båda där i kärleksporten och vilken spännande vandring ni gjorde, om än lite jobbig, säkerligen värd "besväret". Minnen och bilder som dessa är guld värda att ha i arkivet och kunna plocka fram lite då och nu.

Den där Skylten är nog inget för den flygrädda ;-)

Tänk att efter jag lagt ut min pappegoja och börjde tänka på vår resa till Costa Rica plockade jag fram vårt gamla fotoalbum och började bläddra. ..och fota !! Fösökte fota våra gamla fotografier från från 1993 då vi reste runt i tre månader i Sydamerika. Det blev över 100 bilder och på displayen såg de bra ut. Men när jag överförde dem till datorn såg de inte lika bra ut :-( Ska nog försöka scanna dem istället eller nej, vi åker ju självklart dit och tar nya bilder istället ;-) Planering pågår...
Ha en skön vecka Mia !!!

9 Camilla:

skriven

Vilken härlig tolkning av temat och fina bilder. Börjat bli sugen på att resa runt i Sydamerika, verkar finnas så mycket att se där.

Precis som BP skriver så är det ungefär samma längdskillnad på mig och min sambo ;)

10 Violen på Brandholmen:

skriven

Gillar dina dörrar, alltid kul med lite nytänkande!
Vilken resa ni gjorde!

11 Geddfish:

skriven

Ovanliga skyltar. Kul!
Gillas.

12 Nett:

skriven

Vilken underbar kärleksport :)

13 Anneli:

skriven

Vacker kärleksport ute i det fria!

14 Anne-Marii:

skriven

Flotte bilde frå ei spennande reise.
Likte kjærlekporten best :)

Fin kveld frå Anne-Mari

15 Åke :

skriven

Härlig tolkning :) Kärleksporten vart favoriten :)

16 Axart:

skriven

Lysande trissat, den första porten är som bäst :)
AX

17 Berit E i Kasperian:

skriven

Härligt intressant triss, tur att du tänkte så kreativt. :)
En så kolossalt spännande resa med massor av annorlunda upplevelser. Flygplatsskylten är ljuvlig - fanns verkligen flygplatsen kvar? :)

Kommentera här: