Sov gott

Så sent som i fredags var mormor med i första maj-tåget. En i personalen tog med sin egen pappa och min mormor ut i varsin rullstol. Detta la hon ut på facebook:
 
 
I tisdags ringde de att hon var så dålig så de anhöriga skulle komma. Min moster satt där först på morgonen. Sen satt mamma, pappa och jag där. Då piggade hon på sig. Orkade prata i en och en halv timme. Hon är fortfarande helt klar i huvudet och hänger med i samtalen. Trodde nästan det var falskt alarm, men sköterska har varit med förr och kan sin sak.
Igår somnade hon in. Mina föräldrar och flera andra i släkten var där hos henne och hon somnade in helt lugnt och stilla. Fick morfin så hon inte hade ont. I mer än ett år har hennes önskan varit att dö. Hon har känt sig färdig med livet och vill träffa morfar igen. Så för hennes skull är jag glad. Men det känns lite konstigt att hon helt plötsligt inte finns längre, hon har ju funnits sen jag föddes. Denna fantastiska kvinna som fött 9 barn och alltid varit pigg och alert.
Känns jätteskönt att jag fick träffa henne en sista gång och ta farväl.
 
Sov gott mormor!
 
1 cissi:

skriven

Hon verkar ha haft ett gott liv, din mormor och hon verkar ha varit en fantastisk kvinna! Jag förstår att du kommer att sakna henne.
Stor kram

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken kvinna din mormor var! Du kommer att sakna henne men också komma ihåg att hon var nöjd med sitt liv!
Kram!

3 Eva Trillian:

skriven

Vilka kontraster livet bjuder på - det är inte alltid man tycker att man hänger med i svängarna.
Beklagar er förlust!

4 BP:

skriven

Vilken fantastisk ålder din mormor uppnått! Å i den åldern ska det gå fort, speciellt när man önskat sig att lämna jordelivet. Å det gick fort - utan lidande. Så ska det vara. Så ville din mormor ha det.
Visst är det ledsamt för dig, det förstår jag. Men du kan vara stolt över denna krutgumma som verkar ha varit med in i det sista.
Kram!

5 Anita Malta:

skriven

Oj, vilket gripande inlägg och vilken fantastisk människa din mormor var. En aktningvärd ålder uppnådde hon dessutom. Förstår att du känner saknad men också har många fina minnen att bevara.
Kram till dig Mia som delar med dig av dina spontana och personliga inlägg.
Själv är jag så gott som ordlös och ganska opersonlig numera. Ja, på bloggen alltså ;-)

6 Paula i pörtet:

skriven

Beklagar sorgen förstås, men nog förstår jag att hon var färdig med livet som hon levt länge och gott. Nio barn det är inte illa, men barnaskarorna var ju stora förr. Och tänk, utan att veta allt som vi vet idag, vad som är nyttigt, superlivsmedel o annat så kunde även tidigare generationer leva ett långt liv med hjälp av sill o potäter, "ler" Ibland tycker jag verkligen att vi överdriver vad vi måste stoppa i oss för att må bra...
Du har förhoppningsvis många fina minnen som lever vidare
Kram

7 Freja:

skriven

Så var det med min morfar med. Pigg in i det sista (han blev 93) men sista året tyckte han det fick vara nog, han hade gjort sitt. Saknaden är stor ändå, fortfarande kan jag tänka på honom och önska jag fick prata en stund, fast det nu är 26 år sedan... Jag skickar några varma kramar till dig genom cyberrymden!

8 Sanna:

skriven

Det är faktiskt en dröm att få somna in på det viset efter ett fantastiskt liv och att få vara pigg och kry hela tiden gör så mycket !!!
Kram Sanna

9 Nett:

skriven

Vilken kvinna :) Skulle kunna vara min mormor som gick bort förra året. Beklagar sorgen!

10 Anneli - A'la Foto:

skriven

Vilken underbar och fantastiskt fin mormor du har! Nu får hon vila i frid och möta upp morfar!

KRAM till dig!

Kommentera här: