Kyrkligt

Slår på datorn och kollar veckans tema på Fototriss: kyrkligt. Är inte i kyrkan så ofta, men senast igår. Är inte troende, men tycker alltid det infinner sig en behaglig känsla i kyrkan eller på kyrkogården, någon slags ro i själen.
Glädje och lycka vid bröllop.
 
Stämningsfullt och eftertanke vid julottan.
 
Ett fint och stillsamt farväl vid begravning.
 
 
 
 
 
 
1 Anne-Mari:

skriven

Flotte talande bilde til tema i dag.

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Fin triss från livets olika skeden med både glädje och sorg!
Trevlig helg!

3 Stare Ström:

skriven

Vilken bra triss!

4 cissi:

skriven

Vilken fin triss! Precis som du säger är det en speciell känsla i en kyrka, en skön plats att slå sej ner en stund för lite eftertanke.

5 Monica o Jacob:

skriven

Bra trissbilder, ja från början till slutet är kyrkan med.
Ha en skön helg

6 Åsbergs Foto:

skriven

Vad fint att du valt kontrasten mellan liv och död i din triss!

7 Sanna:

skriven

Vilka fina bilder och det är ett lugn i kyrkan..
Vacker triss
KRAM

8 Gunvor:

skriven

Jag tycker också att man känner av ett stillsamt lugn i kyrkan. Fina bilder till temat!

9 Tomtan:

skriven

Vackra bilder!

10 BP:

skriven

Som Monica säger - om man är me i Svenska Kyrkan så är den med från början till slut - från dopet till begravningen. Å det visar du ju här.
Den sista bilden är den jag gillar bäst. Så fint upplagda blommor runt kistan. Å buketten i mitten liksom sträcker sig uppåt mot himlen. Vackert!

11 Ruth i Virginia:

skriven

De flesta svenskar säjer, att de inte är troende
eller kristna, men ändå vill dom döpa sina barn, gifta sej och ha det sista avskedet i kyrkan.

En mycket fin triss - och tänkvärd.

12 Marit Johansson:

skriven

Ja oftast är man i kyrkan vid dessa tillfällen. Föredrar de två första...

13 Berit E i Kasperian:

skriven

Något är det i alla fall, som gör att just kyrkor känns speciella. Kanske väggar rentav KAN TALA... ;)
Fin triss!

14 Susanne :

skriven

Jätte fin triss!
Hoppas teatern var bra igår! :)
Typiskt att det blev så dåligt väder!
Ha en skön söndag!
Kram

15 Eva Trillian:

skriven

Tre fina bilder :) från verkligt olika tillfällen! Anar att den sista är ganska färsk? Vacker många blommor!
Sv: Fint val av din mormor att låta blompengarna gör god nytta någon annan stans :)
Tack för dina varma ord. Präster är också bara människor - så man kan ju träffa på alla sorter - och alla människor klickar man ju inte med - inte ens när man vill!
Nu är jag inte präst, vilket jag tycker är skönt. Församlingspedagog står det på min dörr :) och för mig betyder det mycket glädje i möten med unga och deras föräldrar. 0-18 och alla som de lever och umgås med (vilket, ja, kan bli alla)!
Ibland är jag med på begravningar genom jobbet - kanske för att det finns någon teknisk uppgift (bildspel eller annat) eller för att någon vill att man är med för sin egen eller barnens del. Det är en ära varje gång. Det så också väldigt olika ut varje gång - och kanske är det för att sorg är så väldigt intimt och personligt - inget man kan förbereda sig för. Man får göra lite som Moses vid brinnande busken och (mentalt) förstå att man går på "helig mark"! Det är stort. Och svårt.
Läsplatta? Jag förstår det praktiska :) men lite tar det emot i tanken. Kanske är jag lite gammaldags i smyg? ;)
Stor kram till dig med önskan om en fin söndag!

16 Veiken:

skriven

En triss helt i min smak. Jag är som du, går sällan till kyrkan. När jag väl är där, så grips jag av ron och stillheten. Som balsam för själen! ;)

17 Susanne :

skriven

Jätte fin tolkning av trissen!
Hoppas teatern var bra! :)
Synd att vädret var så dåligt när ni var här!
Kram

18 Susanne :

skriven

Jag har säkert kommenterat flera ggr men mina syns inte och då blir jag osäker på om jag gjort det eller bara inbillar mig! ;)

19 Annette:

skriven

Stämningsfulla bilder. Det är något visst med kyrkor. Där brukar stora känslor utspela sig, det känns verkligen när man är där. Kyrkor byggdes ofta på ett sätt som inger respekt, men samtidigt känns det så familjärt. Märkligt egentligen.

20 Caroline:

skriven

FIna bilder som tog med lite av varje som kan ske i en kyrka :)

21 KajsaLisa:

skriven

Du fick till en fin variation med stämningsfulla bilder på temat.

Kommentera här: