En liten flygtur

Världens snällaste och lugnaste häst har jag. En sån som man kan sätta upp vem som helst på. Men även om man är lugn och snäll kan man ju snubbla. Precis vad hon gjorde igår när vi var ute på en långtur på 3 timmar. När vi travade snubblade hon först med frambenen och kom inte upp igen så då trillade hon helt och rullade runt på sidan av bara farten. Jag flög som en vante och gjorde en snygg volt/kullerbytta över hene. Visst måste den ha varit snygg! Hann se henne börja rulla runt på sidan så slängde mig så långt bort som möjligt för att inte få henne över mig. 500 kg häst är ingen hit att ligga under...
Vi klarade oss bra båda två. Kände inget på mig själv först utan tänkte bara på henne. Men sen kom värken. Öm lite här och där, i axeln, i svanken. Sovit med muskelsalva i natt så nu känns det ganska ok.
Men man får sig en tankeställare. Är ju inte 20 längre... Om jag skulle ha brytit något hade jag inte kunnat jobba och nu har jag så mycket utbildningar på gång i firman. Idag ska vi ut på en promenad för att mjuka upp lite ömma muskler.
 
 
1 BP:

skriven

Aj, aj, aj. Det gör ont bara att läsa det där. Är otroligt glad att du klarade dig helskinnad. Har några bekante som råkat ut för samma sak, å det hade några brutna revben...

Ja, en häst är ju en häst. Å man kan nog inte tala om för den att lyfta på fötterna resp hovarna för att inte snubbla...

Å visst får man sig en tankeställare. Take care out there nästa gång!!!

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Är glad att du klarade dig så bra som du gjorde! Skönt att din häst inte blev skadad! Jag har ju tråkig erfarenhet av vad som kan hända när man snubblar, min fraktur har gjort mig sällskap i 8 veckor nu.
Kul att det går bra för dig och din firma!
Ha det bra!

3 Eva Trillian:

skriven

Så skönt att det gick så bra som det gjorde!
Hoppas kroppen gillade promenaden!

4 Paula i pörtet:

skriven

Men kära nån, kan hästar snubbla? Det trodde jag dom bara gjorde på hinderbana! Nu blir jag ju alldeles förskräckt, granntjejen med hästarna försöker ju nöta bort min ovilja att försöka mig på att rida! Jag som är vig som ett kylskåp, överviktig och har balansproblem, hur i hela friden...
Nå, vilken tur att du inte skadade dig värre! Du har väl en bra olycksfallsförsäkring, bara ifall att....?
Kram

5 Anni:

skriven

Visst är det intressant att inse hur många muskler kroppen spänner vid ett fall? Jag ramlade på grusgången härom veckan och hittade muskler jag inte visste fanns. Man blir väldigt omtumlad. TUR att det gick bra för dig och hästen!

6 Amanda:

skriven

Tur i otur! Bra att du inte bröt något i alla fall. Det är ju lätt hänt :)

7 Boel:

skriven

Tur att det inte blev värre!
Himla fin hon är :) <3

8 Cajsa Lindahl:

skriven

hoppas du har en fortsatt bra kväll om du inte redan har somnat. ;-)

9 Cajsa Lindahl:

skriven

hihi ja! :D

10 MALIN:

skriven

Gulle-polle!

Kommentera här: