Tacksamhet

Idag är jag tacksam att datorn och bloggen fungerar för igår kväll när vi kom hem från Norrköping och jag försökte blogga stod det åtkomst nekad... Men idag fungerar allt som vanligt!
 
Eva Trillan har skapat detta och hos henne kan du läsa vad fler är tacksamma över.
 
Annat som jag är tacksam över senaste veckan:
Snö
Skidåkning
Bara-vara-tid
Läsa bok
Trevliga middagar med goa vänner
Kvinnofrukost med föreläsning
Aloe vera heat lotion (för ömma muskler)
Fler HLR-bokningar
Mina fantastiska barn och man
GPS!!!
 
 
 
1 cissi:

skriven

Vilken fin lista! Har tänkt hoppa på den utmaningen, men dagarna går så fort ibland.....

2 BP:

skriven

Utan en fungerande dator är man handikappad, så är det bara.
Gillar din lista och speciellt bilden. En cappucino kanske:-)

3 Eva Trillian:

skriven

Kvinnofrukost med föreläsning låter intressant :)
Bara-vara-tid är underskattat!
Sköna "ting" att vara tacksam över!

4 Anita Malta:

skriven

Gillar din långa och innehållsrika lista. "Bara vara tid", "Middagar med goa vänner"... Mmmm... Läcker bild dessutom som lämnar lämnar utlopp till fantasi !! Tror jag ska hänga på Eva´s idé. Finns ju faktiskt en hel del att vara tacksam över bara man tänker efter. För visst är det väl så att när det känns som jobbigast är listan desto viktigare så man inte helt gräver ner sig ;-)

Här på ön skiner solen från en klarblå himmel, om en stund kommer datakillen med en sprillans ny dator, vattenläckan är fixad (tror vi) och jag spånar på en ny blogg.
Sen kan man ju helt låta bli att tänka på att väderprognosen utlovat oväder till morgondagen, den nya datorn kan sätta käppar i hjulet den närmsta veckan då min förmåga att lära nytt och alla nya inställningar är begränsad. Vattenläckan kanske inte var där vi trodde vilket kommer att visa sig så snart regnet kommer. Bloggen kan jag spåna på i flera veckor till utan vettigt resultat medans Google+ inte känns som min grej...
Men allt det där negativa tänker jag självklart inte på ;-)

Ha en fin dag Mia !!

Kommentera här: