Inte alltid kul...

Denna helg är väl ingen helg som går till världshistorien direkt. Men alla helger kan ju inte vara roliga. Som jag skrev igår blev ju ena katten, Leo, dålig. Så jobbigt att se honom ha så ont. Men efter veterinärbesöket blev det lite bättre. Imorse var han pigg och åt upp all medicin. Men sen började han igen, försökte och försökte kissa men det kom bara några droppar. På eftermiddan kissade han en stor pöl på golvet. Tänk att man kan bli så glad när katten kissar på golvet :) Hade ställt in mig på det värsta men nu är han lite piggare. Fortsätter hålla tummarna!
Och när jag var ute i stallet och kom tillbaka efter ridturen höll den andra hästen i hagen på att trassla in sig i trådarna. Försökte ta sig ut från hagen till oss på stallplanen och trasslade in sig med både ben och kropp. Eftersom även stallplanen är inhängnad släppte jag min häst och rusade fram och drog bort linan runt hästens hovar. Då börjar min häst klia sig på dörren, fastnar med bettringen och sliter sömder tränset...
Hoppas ni andra haft en bättre helg!
 
 
 
1 MacHenry's:

skriven

Åh hoppas finaste katten piggnar på sig! Och att hästarna sköter sig lite bättre framöver :) Nej, du har så rätt, ibland blir inget som man tänkt!

2 Eva Trillian:

skriven

Det var väldigt va mycket som kunde gå snett ... nu räcker det väl?
Önskar dig en bra start på nya veckan!

3 Susanne:

skriven

Men attans vilket elände. Vissa dagar vill man bara trolla bort och få en ny... Hoppas dina dagar framöver blir bättre.

4 BP:

skriven

Allt det där om hästen är kinesiska för mig. Men jag förstår att det var en riktig pissdag för dig. Hoppas på bättring imorgon och inte minst att din grusätande katt repar sig...

5 Caroline:

skriven

LÅter inte som någon vidare helg.
Hoppas att katten kryar på sig, inte alls roligt när ens husdjur inte mår bra. De är ju familjemedlemmar de också.
Kram

6 KajsaLisa:

skriven

Usch, låter som du har haft det jobbigt, men du fick till en fin bild i alla fall.

7 HelenTh:

skriven

Oj, vad mycket tråkigt trassel. Stackars lilla kissemisse som inte är pigg. Hoppas och håller tummarna för att han blir helt frisk snart.

8 Johanna - inspo för briljant bloggare:

skriven

haha, kan tänka mig lyckan när han kissade på golvet. tur att det går åt rätt håll i alla fall.

Ha en fantastisk dag

9 Violen på Brandholmen:

skriven

Händelserik helg men inte så rolig! Hoppas din söta katt kryar på sig och snart blir pigg igen!
Min helg har varit precis tvärtom, totalt händelselös. Det är inte heller så roligt. Lagom är bäst!
Ha det bra!

10 Åke:

skriven

Det är så sött med djur... Katt kissar på golvet (fniss)Nä jag bara skojar, det finns en baksida också. Men allt det roliga uppväger ju allt :)

11 Monica o Jacob:

skriven

En riktig helg med oflyt med andra ord.
Undrar om stackars kissen hade urinstenar det hade vår Ludvig;-(
Hoppas Leo är bra nu.
Ha det bra

12 Anni:

skriven

Men suck, vilken helg! Hoppas verkligen att din vecka blir bättre och att nästa helg blir så där bra så du knappt tror det är sant!
Stackars lilla katt och stackars Mia!

13 Elisabeth:

skriven

Ibland är oturen framme. Men allt löste väl sig till det bästa hoppas jag. Du får ha en bra vecka framåt!!

14 Veiken:

skriven

Det är aldrig lätt för stor eller liten när man får ont. Det spelar ingen roll om det är människa eller djur! Hoppas att allt är bra nu!

15 Paula i pörtet:

skriven

Men fy så trist! Speciellt när djur är inblandade, då är det bättre när materiella saker går sönder... Är diagnosen urinvägsinfektion? Ingen av mina katter har blivit dåliga, något jag är innerligt tacksam över, ja förutom Torsten och hans brutna svans då..
Hoppas denna vecka blir mer glädjefylld, och du har ju hittat massor att vara tacksam för ändp
KRAM

Kommentera här: