Flytthelg

 
I söndags morse åkte vi ner till Linköping och hjälpte dottern och hennes pojkvän att tömma deras lägenhet. Hon har bott i Linköping i 4½ år nu, sista 3½ åren mitt i stan, ovanför Mc Donalds mitt emot Trädgårdstorget. Men nu var det dags att lämna lägenheten.
 
De har köpt en helt nybyggd bostadsrätt i Norrköping. Hennes pojkvän kommer därifrån och hans föräldrar bor där. Och dottern får närmare till jobbet eftersom hon pendlar till Flen varje dag.
 
Jag som var minst och klenast och ändå inte orkade bära några tunga saker, fick vara lastbilsvakt. Vi ville inte lämna massa prylar utan uppsikt mitt i stan. Roligast var att hissa "flaket" upp och ned :) Annars blev det ganska kallt efter ett par timmar.
 
 
Eftersom de inte fick tillgång till nya lägenheten förrän måndag, körde vi hem allt till pojkvännens föräldrar. Hann dit i lagom tid för att se femmilen.
 
Jag, mannen och sonen åkte och checkade in på hotellet. Sen tillbaka och åt middag hos föräldrarna. Och sen tillbaka till hotellet igen.
 
Efter en god hotellfrukost skulle vi åka och hämta ett lass grejor borta hos pojkvännens föräldrar för att sen åka till nya lägenheten. De besiktade lägenheten för ca 2 veckor sedan, då var det några småfel som skulle åtgärdas. Nu vid slutbesiktningen visade det sig att fläckarna i vardagsrummet som skulle målas över, ja visst hade de målats över, men i fel kulör... Så de fick börja måla om vardagsrummet medan vi bar in grejor. Kunde ju ha börjat bättre.
 
Lägenheten är stor, ljus och fin. Tror de kommer att stormtrivas där. Centralt bredvid polishuset i Norrköping, nära centralstationen.
 
När det var dags att åka hem åkte mannen direkt iväg på tjänsteresa, medan sonen och jag åkte hem i min bil. Blev lite shopping innan vi åkte hem och det kändes mer som en söndagskväll än en måndagskväll när vi väl var hemma.
 
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Det är jobbigt att flytta så ungdomarna är säkert jätteglada över all hjälp! Alltid är det något som strular och den här gången var det målningen. Inte så kul när man är ivrig att komma igång!
Ha det bra!

2 Eva Trillian:

skriven

:) Har yngste sonen i Linköping och är själv från Norrköping = mina trakter rakt av :)
Hoppas de kommer att trivas!

3 Monica o Jacob:

skriven

Härligt med en stor ljus lägenhet men
jobbigt att flytta;-)
Ha det bra

4 Nett:

skriven

Vad skönt att flytten är klar. De bodde väldigt centralt där i Linköping, har varit där i trakterna. Hoppas att de skall trivas i sin nya lya.

5 KajsaLisa:

skriven

Flytt kan knäcka den starkaste, tur att ni var många som hjälptes åt.

6 Paula i pörtet:

skriven

Hej, så snällt av er att hjälpa till med flytten! På köpet fick ni en hotellvistelse, lite som en lillsemester! Enda gången jag varit i Norrköping är när vi campat för många år sedan och låg vid Himmelstalund flera dagar då det blev värsta värmeböljan o man inte orkade åka vidare. Bloggkompisar har jag i staden och därför har jag också sett otroligt många fina foton från den gamla industristaden. För mig är det ju en riktig storstad...som du förstår "ler".
Här ligger säkert 3dm snö ännu, men sockrigt är det då det töat till och från. Skoterspåren var nysladdade och fina idag då vi gick ner på byn
Kramen och trevlig helg

Kommentera här: