Drömbild

I natt fotade jag en kanonbild! Låg och solade på en strand med en vän och det kom en späckhuggare simmande mot land och den var bara någon meter från våra fötter, sedan kom en isbjörn bakom den. Jag fångade våra fyra ben/fötter på samma bild som båda djuren. Och bilden blev kanon. Synd bara att det var i drömmen så jag inte kan visa er bilden.
 
Hade en utbildning i Nyköping imorse och på väg dit såg jag dryga tiotalet hjortar på en åker. Ville så gärna stanna och fota, men det var motorväg så det hade ju inte varit så populärt. Sen på hemvägen letade jag lite fotoobjekt på lilla vägen, men då slog det mig vad brunt och grått allt är nu. Åkrar, skog mm, inga färger någonstans.
 
Hann med en härlig promenad i det fantastiska vårvädret innan det var dags att åka till Södertälje för att hålla nästa utbildning. Fullmånen lyste så fint och klart när jag åkte hemåt. Men när jag väl var hemma och gick ut med kameran då var det alldeles mulet...
 
Det blev i alla fall ett par kort på vårblommorna i rabatten :)
 
 
 
 
1 Freja:

skriven

Jag funderar bara på om ni hade fötterna kvar efter att späckhuggaren och isbjörnen nådde fram till er...

2 Eva Trillian:

skriven

Om man vandrar nära marken (så att säga) så kan man få se an ingen av vår :) och du hittade dem!

3 Oliver:

skriven

Vårblommor i rabatten är en dröm att se fram emot. Sköna bilder! Själv körde jag häromnatten motorcykel längs en väg som inte längre finns och mötte människor som gått ur tiden. Tyvärr glömde jag kameran.

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Synd att vi inte kan se din drömbild men de andra är föraning om den blomsterprakt som är i antågande!
Ha det bra!

5 Caroline:

skriven

Låter som att du hade ett väldigt speciellt foto på gång, synd att det var en dröm...

6 BP:

skriven

Alltså med drömbilden hade du nog bergis vunnit stora journalistpriset, eller rättare sagt motsvarigheten för "bästa fotograf".
Men dina vårbilder går ju inte av för hackor heller om man säger så;-)

7 Anita Malta:

skriven

Vilken drömbild det kunnat bli ;-) ..och du såg iallafall alla vackra hjortar och fotade väl med näthinnan för att spara som ett fint minne !!

Vårväder låter helt underbart och likaså är dina bilder. Visst är det skönt att våren äntligen är på väg om än det är lite grått ibland. Här på ön skiftar det väldigt mycket just nu. Ena stunden värme och sol, sen regn med kraftiga vindar och 12+ och plötsligt en kort hagelskur. Men mandelträden blommar :-)

Ha en skön helg Mia.

8 SaraNavjord.se:

skriven

vilka vackra bilder!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

9 Life of Johanna:

skriven

Tack för gratulationerna till Hugo :)

Kommentera här: