With licence to kill

Är egentligen ingen barbarisk mördare, även småkryp har ju rätt att leva. MEN när de anfaller mitt kök, kryper omkring på min köksbänk, då har de gått för långt. Sorry myror, men då måste jag ha ihjäl er.
Likadant varje år när värmen kommer. 100-tals myror bara strömmar in under ett par veckor. Sen försvinner de igen och kommer tillbaka nästa år. Att de aldrig fattar att de inte är välkomna!
1 cissi:

skriven

Vad ska de in och göra när det är så härligt ute?!
Ha en fin och myrfri helg! Kram

2 Eva Trillian:

skriven

Samma här!
Håller med både dig och Cissi - varför lärde sig inte - och varför vill de in när det är så skönt ute ;)

3 BP:

skriven

Usch! Jag förstår dig. Där finns bara en sak - mord. Å du går ju fri om man säger så;-)

PS. Har läst någonstans att du kan "distrahera" myrorna med att ställa glas med sockerlösning på "välvalda" (alltså inte på köksbänken) ställen. Då drar sig myrorna dit i samlad trupp om man säger så. Då slipper du dom där du inte vill ha dom. Värt att testa! DS.

4 Anita Malta:

skriven

Har också myror men de är skumma. Stora som hus men inga mängder tackolov ! Fattar inte var de kommer ifrån. Rätt som det är kommer en rackare trippande över diskbänken. Sen syns en annan gående på köksgolvet för att senare ytterligare en kliver runt på spisen. Undrar så vart de är på väg. Inga i skafferiet vilket jag är väldigt tacksam över ! Det var årets rapport :-) Herregud, du skulle inte tro det var sant om du såg förförra årets invasion av flygmyror i tvättstugan ! Tvättstugan ligger som ett separat rum ute på balkongen i anslutning till köket. Oj, vad mycket (o-)dödligt gift jag sprayade för att bli av med dem men de dog väl av värmen till slut ;-)
Tror inte "mina" stora myror skulle få plats i din gröna apparat. Ha en skön helg Mia :-)

I år är det precis 25 år sen jag och maken träffades och den 19 juni är det vår 23-åriga bröllopsdag. Undrar och fundearreom det blir en 25-årig också..

5 Hanna:

skriven

Usch, kryp och ohyra är inget man vill ha inne, hoppas verkligen att ni får bukt med dem. Önskar dig en fin helg!

6 Caroline:

skriven

Små vidriga kryp, lycka till att få bort dem :)

7 Anonym:

skriven

Bra överskift på innehållet i inlägget.
Det sägs att svart myror smakar syrligt, kanske kan va nåt? :-)
/Kiki

8 Maria:

skriven

Ja fyy - myror vill man inte ha i köket. Eller någon annanstans heller för den delen!!

9 cissi:

skriven

Hej Mia! Tänkte höra hur du har det på tisdag?! Det skulle vara trevligt med en utflykt till Gnesta och en lunch om du har tid?!
Kram

10 Susanne :

skriven

Jag slåss med sniglar just nu!
Dom ska banne mig inte få äta upp allt i trädgården!
Ha en fin, myrfri kväll! :)
Kram.

11 Paula i pörtet:

skriven

Du får skaffa dig ett nytt husdjur, en myrslok! Hur söta som helst, går med tassarna inåt och har en härlig snabel....
Förstår frustrationen, har inte själv haft myrproblem men det hade min dotter i sin lägenhet. Det blev många vändor med hyresvärden innan det problemet var borta..
Kram

Kommentera här: