Svenskt

Fototriss kör på temat svenskt med tanke på Nationaldagen. Jag är ett par dagar sen med trissen efter ett litet ryggskott, men bilderna tog jag med mobilen i lördags. Här kommer min ätbara svenska triss:
 
Filmjölk! Gärna med jordgubbar i.
 
Kalles Kaviar på knäckemacka! Inte många utanför Sverige som gillar.
 
Avslutar med lördagens drinktilltugg. Gör ofta en röra på färskost och rödlök och toppar med rom, sen äter man det med små kex/bitar av knäckebröd. Och dagen till ära garnerade jag den som svenska flaggan :)
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Mmmm ... en god triss :) Gillar förslaget i sista bilden - det får jag allt ta och prova!

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Svensk mattriss, mums! Så fyndigt att dekorera som svenska flaggan, ser riktigt aptitligt ut!

3 BP:

skriven

Från det ena bordet till det andra - å det blir bara godare och godare. Å då menar jag inte filmjölken.
Men absolut knäckebrödet som jag dock hade lagt några skivor hårdkokt ägg på också. Ägg och Kalles är ju världens kombo:-)

Å din svenska flagga är inte bara en fröjd för ögat utan en riktig läckerhet.
Bra trissat där... å nu är jag vrålhungrig;-)

4 åke:

skriven

Vackert och ser ut att vara riktigt gott :) Jag kör med Svennes kaviar, tycker den är lite mildare :) Jordgubbar går alltid ned :)

5 kiki freese:

skriven

Mums allt det där stoppar jag gladeligen i mig, alltså är jag en svensk.
/Kiki

6 Berit E i Kasperian:

skriven

Gott, gott. :)
Snygg sistabild, ett firande så gott som något - bokstavligen. :D
Berit E

7 KajsaLisa:

skriven

Svenskt alla tre, men jag blir mest sugen på den sista, men variationen var bra.

8 Maria:

skriven

Oj det ena såg mer smarrigt ut än det andra!!
Faktiskt råkade jag på en holländare på mitt jobb för ett tag sen som undrade var vi hade Kalles Kaviar. Han hade smakat hos bekanta och nu skulle han köpa ett stort lager med sig hem!!

9 Anita Malta:

skriven

En härligt svensk, väldigt kreativ och inte minst smakfull triss !! Sista tilltugget ser verkligen frestande ut och likaså gubbarna även om jag föredrar att äta dem naturella ;-)
Ha en skön vecka Mia !

10 Monica o Jacob:

skriven

Svenskare kan det inte bli, hård macka med kaviar är ju så gott:-)

Kommentera här: