Rolig men tröttsam helg

Gnesta-dagen! Den stora hemvändarhelgen då alla som flyttat härifrån kommer hem och hela Gnesta går ut på stan för att umgås, besöka knallarnas stånd, tivolit, äta och dricka gott.
På fredagskvällen är det alltid Gnestaloppet med massor av löpare i alla åldrar. Roligast är att se på de minsta som knappt kan springa själva utan att hålla mamma eller pappa i handen.
 
Grillning med familjen på fredagen och massor av vänner på lördagen.
 
På lördagskvällen är det stor fest i ishallen med levande musik, bar mm. Vi hade tänkt gå dit. Men alla var så trötta av olika anledningar så vi hade en trevlig kväll hemma och bröt upp tidigt. Vi börjar väl bli gamla helt enkelt...
Själv fick jag ryggskott på torsdagskvällen. Hemskt! Därav inget bloggande på flera dagar, har inte velat/kunnat sitta framför datorn. Har inte ens kunnat klä på och av mig själv utan fått be om hjälp hela tiden... Det var ju dålig tajming med tanke på marknad och fest. Men bra tajming med tanke på att dottern som är sjukgymnast kom hem över helgen. Så hon undersökte och kom fram till att det var en diskutbuktning och gav mig övningar. Skulle göra desa övningar en gång per timme så fick gå undan lite här och där och göra dem. När vi satt på en uteservering på fredagskvällen fick jag springa in på toa en gång i timmen :) Är redan mycket mycket bättre!
 
Igår var en enda lång seg dag. Kändes som nyårsdagen... Blir som bakis av att inte sova, trots att jag inte ens drack på lördagskvällen. Och andra kan dricka sig ordentligt påverkade och mår hur bra som helst dagen efter. Lite orättvist tycker jag. Men inatt har jag sovit så gott och nu börjar en ny härlig vecka!
 
 
1 cissi:

skriven

Hej Mia! Tråkigt med ryggskott, som förstörde helgen. Skönt att det är på bättringsvägen i varje fall! :)
Vad kul att du hade tid för lunch imorgon! Jag tänkte parkera utanför stan och cykla in mot centrum. Går det bra om vi träffas där någonstans vid tolv-tiden. Har tyvärr förlorat ditt telenummer när jag bytte telefon, men här kommer mitt 070- 33 26 703....ska bli trevligt att träffas! :)

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Tänkte på dig när jag läste om Gnestadagen i morse, det verkade så trevligt! Hoppas du fick lite behållning av den trots ryggskottet! Vilken tur att din dotter kunde hjälpa dig med lämpliga rörelser så att det inte blir så långvarigt! Kämpa på med dem, det får jag göra med min arm!
Krya på dig!

3 Anneli - A'la Foto:

skriven

Låter som en härlig helg för samhället men så trist att du skulle få ryggskott! Tur i oturen med din dotter! Hoppas det går över snabbt och blir bra! :)

4 BP:

skriven

Alltså maten hade jag utan minsta tvekan mumsat i mig direkt! Nyttigare än tröttsam motion om du frågar mig;-)
Å vilken tur att din dotter kunde ta hand om ditt ryggskott direkt.

5 kiki freese:

skriven

Kanske ganska kul med hemvändarhelg? Ser så ut.
Synd på ryggskottet.
Hoppas du snart blir helt återställd!
/Kiki

6 KajsaLisa:

skriven

Minuskalorier i första, men den andra väger ju upp.

7 HelenTh:

skriven

Vilken rolig tillställning det ser ut som, Gnestadagen och härligt med vänner på besök. Trist med ryggskottet bara men vad perfekt att ha en sjukgymnast i familjen :).

8 Monica o Jacob:

skriven

Grillmaten skulle jag inte tacka nej till men ryggskottet får du behålla själv:-)
Ha det bra och hoppas ryggen snart är helt bra.

Kommentera här: