Tacksam och åter hemma

Kom hem nu på eftermiddagen. Hur underbar en semester än är så är det alltid en så skön känsla att komma hem. Sonen väntade med nystädat hus och god hemlagad middag :)  Vi öppnade en av alla flaskor vin vi köpt och sen tog vi ett litet smakprov ev flaskan med 20-årig rom. Mmmm.... Är förstås väldigt tacksam över att sonen tagit hand om hus och katt när vi har varit borta, klippt gräs, vattnat blommor mm. Och förutom det så finns det ju extra mycket att vara tacksam över nu när vi varit borta och haft det så bra:

Vacker natur

Att kroppen orkar med vandringar

Att träffa min gamla tyska familj som jag var au-pair hos

Friskt vatten från bergskällor

Att kranvattnet går att dricka i Österrike

Semester

Artiga österrikare

Sol

Värme

Svalka sig med snö

Ljudböcker

Att vi inte reste med Skandigo som lurat massor av Österrike-resenärer på massa penagar

Att vi inte åkte Fredrkshamn/Göteborg-färjan som blev påkörd och fick ett stort hål

Att vi undvek timslånga köer i samband med bomben på autobahn vid Hannover

Present i form av Mozartkulor vid utcheckningen

Mintchokladglass

Att vi inte gick vilse

Att vi hittade Edelweiss!!!

Alla ni goa rara bloggvänner!!!

Mitt trevliga resesällskap i form av min man!

Att vara hemma igen!

 

 
1 Helena:

skriven

Så underbart att få komma hem när sonen gjort det så fixat inför er hemkomst. Och så mycket tur tänker jag också - både när det gäller resebolag och färjan. Önskar dig en ny fin vecka! Kram

2 KajsaLisa:

skriven

Med den servicen är det alliid kul att komma hem :)

3 Susanne :

skriven

Välkommen hem! :)
Vilken vecka ni har haft!
Det har varit jätte roligt att följa er.
Tack för att du har orkat vara så aktiv med bloggen trots tuffa dagar med långa vandringar! ♡
Vi kom också hem på em idag.
Men det är nog ingen som klippt vår gräsmatta på kolonin. ;)
Så det står på schemat imorgon när vi har sovit ut!
Ni gjorde helt rätt i att öppna ett gott vin ikväll till maten!
Lycka till med svampen!
Jag ska ut igen på onsdag.
Stor varm kram till dig! ♡

4 BP:

skriven

Jamen Mia! Ni måste ju kört nonstop för att komma hem till kylan;-)
Ä så otroligt glad att du hade "markservice" hemma och att ni lyckades undvika alla "trafikfällor". Bra gjort där:-)

Men ärligt talat - är inte "borta bra, men hemma bäst" aningen överreklamerat ändå...

PS. Kommer aldrig glömma din jakt efter edelweiss. Det var helt fantastiskt! Kram!. DS.

5 Eva Trillian:

skriven

Min semesterbubbla är nog väldigt introvert ... Scandigo, färjan, Hannover? Men, oj ... vilken tur att ni klarat er från allt det! Men jag får allt ta och ge mig ut i världen lite!
Välkomna hem :) Önskar er sköna dagar även här. Snart blir det nog sommar ;)

6 Anita Malta:

skriven

Välkommen hem Mia ! Ja, det finns verkligen mycket att vara tacksam över. Fantastisk son ni har och en fin resa i minnesarkivet. Skulle gärna ha lite svalka med snö just nu men är tacksam över att vi har råd med a/c ;-) Även jag är tacksam över fina bloggvänner och att en av dem undvek Skandigo, bron och bomben !
Ha det skönt nu och koppla av. En semester som er kräver nästan ännu en semester för att ta igen sig efter alla äventyr ;-) Kram !

7 Maria:

skriven

Jag förstår absolut din tacksamhet gällande färdsätt och färdväg!
Sen förstår jag allt det andra oxå!

Kommentera här: