I like - vår egen lilla sångfågel

Igår kväll var det sommarkonsert i kyrkan med vår egen lilla sångfågel Karin Westerberg. Hon har ju blivit rikskänd genom Så ska det låta där hon är en av pianisterna. Men det kanske inte är alla som vet att hon kommer från Gnesta! Min dotter hade hennes mamma som klassföreståndare i skolan.
Kyrkan var mer än fullsatt och många extrastolar fick bäras in. Karin sjöng allt från Elton John, Kristina från Duvemåla, Monica Zetterlund mm. Men också sina helt egna sånger. När konserten var slut reste sig alla i kyrkan och applåderna ville inte ta slut. Efter extranumret var det fler än jag som fick torka några tårar ur ögonvråna.
 
 
1 Mormor:

skriven

fint med blomster som krone :)
Ha en deilgi dag.

http://www.starbear.no/mormor/2015/07/02/jeg-liker-a-finne-pa-rare-ting-men-ogsa-bringebaer/

2 Monica o Jacob:

skriven

Vilken läcker bild med blommorna i bakgrunden;-)
Alltid mysigt med lite fin musik.

3 BIRGITTA AHL:

skriven

Fint med musik i kyrkan. Ha en skön sommar.

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Kanonbild med blommorna som en krona på sångfågeln! En fin upplevelse för er med bra musik i kyrkan!

Nu kan jag spela boule en liten stund och det känns som en milstolpe. Fick nytt program för ökad rörlighet i axeln i går så det går framåt. Gulligt av dig att fråga!
Ha en bra dag och njut av värmen! Den försvinner snart!

5 cissi:

skriven

Det måste ha varit en härlig stund!
Ha det så bra i sommarvärmen!

6 BP:

skriven

Tack Mia att du höjer min allmänbildning. Har aldrig hört talas om din egen sångfågel, men nu vet jag vem hon är.
Vilken bred repertoar hon har. Det är duktigt! Å tänk att världen kan vara så liten att Karins mamma var din dotters klassföreståndare. Jag menar det blir ju lite extra nära om man har en anknutning till personen.

Förstår att du gillade den kvällen:-)

7 Hanna:

skriven

Låter helt underbart. Hon har verkligen utstrålning och sjunger säkerligen jättebra. Det är verkligen skönt att komma ut från en sådan konsert, när man känner sig nöjd i både själ och hjärta. Ha det gott!

8 Susanne :

skriven

Jag visste tyvärr inte heller vem hon var.
Men glad att jag vet nu tack vare dig!:)
Förstår att ni njöt av att lyssna.
Musik blir dessutom så mycket vackrare i kyrkan. Det låter så bra och så tror jag att man blir påverkad av allt det mäktiga i kyrkan.
Ha en jätte fin kväll.
Kram
Susanne

9 Anemonen:

skriven

Alltid trevligt om det går bra för en lokal förmåga och sedan att hon uppträder på hemmaplan. Vacker är hon också.

10 Maria:

skriven

Det är så härligt med livemusik!!

11 Gemsofmylife :

skriven

Det är alltid mysigt att få höra artister live och kyrkan är en fantastisk plats att vara på konsert !! Förstår att det var en härlig kväll !!
Kramisar

12 Anonym:

skriven

Kanske intern musikstil, men du fick till en jättebra bild på henne.

13 KajsaLisa:

skriven

Kanske inte min musikstil, men du fick till en jättebra bild på henne.

14 BP:

skriven

Svar: Nej, fick inte ditt mejl. Kan du försöka en gång till, kanske funkar den här adressen bättre:
[email protected]

(Ingen punkt mellan för- och efternamnet)

Undrade nämligen lite - jag menar du är ju så pålitlig och jag kollade konstellerkonstigt adressen, men fick inget mejl. Man kan väl säga konstigt om du förstår vad jag menar;-)

PS. Jag skickade ju mejl till Anita till två adresser som jag försökte minnas. Men jag vill inte lägga ut som i en kommentar som du förstår. DS.

15 Marit Johansson:

skriven

Ja nog är det något speciellt med sång i kyrkor, jag blir mer berörd där än någon annanstans. Hon känner jag igen, jätteduktig!

16 Paula i pörtet:

skriven

Hej, henne känner jag inte igen, kollar inte på några lek- och musikprogram men förstår ändå att det var stämningsfullt och fint! Här var det invigning på Säfsenveckan i kyrkan, själv stod jag på loppis några timmar och nog var det många hemvändare i farten. Regnet står som spön i backen, om det ändå kom en liten glugg så man hann upp till affären torrskodd.
Ha en fin ny sommarvecka/Kram

17 Anni:

skriven

Ja just det, tyckte väl att jag kände igen henne! Duktig tjej. Jag var på tre av inspelningarna av programmet, så jag fick ju se en hel del av henne då.

Förstår att det var både vackert och känslosamt, så härligt!

18 Sophia:

skriven

Äntligen tagit mig tid till att läsa lite bloggar och uppdatera min egen! Fina bilder du har och kul med konsert, jag vet allt vem hon är för hon gick i musikklassen under mig i gymnasiet :)

Ha en skön resa nu, spännande! :)

19 Anne-Mari:

skriven

Nydeleg og flink jente i fine omgivelsar.

Kommentera här: