Fru-parkering

Stannade vid en rastplats i Tyskland och sträckte på benen, käkade lite frukt. Då ser jag denna skylt:
Om man översätter så är det alltså en parkeringsplats för fruar och man ska hålla 2 platser fria. Jaha, hur ska man tolka detta?? Är tyskarna så vänliga mot fruarna så det alltid ska finnas 2 platser tomma när fruarna kommer?? Eller tycker tyskarna att fruarna är så dåliga på att parkera att de behöver 2 platser för att lyckas parkera bilen??
Tur att det var min man som körde just då så slapp vi ställa oss där :)
På söndagarna skyltar vi på uppdrag av BP
1 BP:

skriven

Hahaha! Omgångens absolut vassaste skylt! Så himla bra:-) Å vet du vad jag tror att skylten betyder?! Jo, i Tyskland är ju de flesta kvinnor som är gifta och har barn hemmafruar. Japp än idag tror jag. Alltså är det dom som antingen handlar (troligen på Lidl) eller "luftar" barnen. Å för båda tillfällen behövs ju plats - för alla matkassar och för in- och utlastning av barnvagnar med mera.

Så himla diskriminerande oh så otroligt typiskt tyskt eller österrikiskt/schweiziskt för den delen.

Tänk om FI skulle se den där skylten- hahahaha:-)))

Stort tack för att du skyltar med världens bästa skylt och 1 000 tack för länken:-)

PS. Blev otroligt glad och tacksam över din fina kommentar Mia. Å du är absolut bäst med att hitta de roligaste skyltar - ingen tvekan om det. Du har ett öga för det liksom:-) DS.

2 Carina:

skriven

På något vis så var det en härlig uppmaning, mer plats i trafiken för kvinnor borde anammas överallt:)

3 Susjos:

skriven

Va? Man tror ju inte att det är sant?! Jag förstår ingenting? De verkar lite galna de där tyskarna?!

4 Anita Malta:

skriven

Såg en liknande skylt i Kuala Lumpur. Kan ju tolkas lite olika ;-)

5 Caroline:

skriven

Ja du det där var sig en speciell skylt, lite svårtolkad ;)

6 Susanne :

skriven

Om det är som BP säger så blir jag ju helt bestört.
Riktigt bra skylt av dig denna gång hur som helst!
Hoppas ni får många soliga och fina dagar på er stora och härliga altan.
Kram

7 Freja:

skriven

Jag får kolla med min bror och hans familj, de bor i Tyskland...

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Ha ha, den satt som en smäck! Fri tolkning men jag har min klar för mig! En fredad zon för kvinnor helt enkelt!

Kommentera här: