Tacksamhetsmåndag som evenemang på en tisdag

Eva Trillian har länge skrivit ett tacksamhetsinlägg varje måndag, tankar om vad hon är tacksam för under veckan som har gått. Jag peppade henne att göra det så att vi alla kan vara med och lägga upp vår länk på hennes sida. Det finns ju så mycket att vara tacksam över och det är nyttigt med lite eftertanke. Så jag hakar på:
 
 
Solens varma strålar
Alla Hjärtans Dag-tulpaner från en kär vän
Föräldrarna kom hem välbehållna från sin resa
Middag på tu man hand med min man ute på restaurang
Fantastika människor
Pelargoner som nu är nerklippta
Vatten från kran
izettle
 
Haka gärna på du också, gå in hos Eva Trillian här.
 
Detta är ett helt nytt evenemang och passar därför in under tisdagstema också :)
 
 
 
 
 
1 Fröken Christina:

skriven

Intressant tolkning men det passar bra idag. Jag måste säga att ditt hjärta var vackert.

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Vackert hjärta och en fin tolkning av dagens tema! Det finns mycket att vara tacksam över även om det mest rapporteras om allt elände runt omkring oss!
Ha en bra dag!

3 Anonym:

skriven

Fin bild! Visst finns det oerhört mycket att vara tacksam över. Kanske man skulle haka på utmaningen ... ska ta en titt på den i alla fall till nästa gång.

4 Caroline:

skriven

Va kul, det måste jag genast kika in på.
Bra om vi påminner oss vad vi är tacksamma för :)

5 Mormor:

skriven

Det er et meget godt evenement :)
Ha en fin dag.

http://www.starbear.no/mormor/2015/02/17/evenemang-a-ja/

6 Monica o Jacob:

skriven

Ja visst finns det mycket att vara tacksam för.
Ha en bra dag

7 Paula i pörtet:

skriven

Heej, nu blev jag nyfiken, vad betydde sista ordet i listan? Izettle??
Visst bör man oftare reflektera över hur mycket man har att glädjas åt, och jag lovar, det gör jag, faktiskt varje dag. Ofta är det snälla vänliga människor som står för det goda och glada i livet, så också i mitt...
Kramiz

8 cissi:

skriven

Vilket fint inlägg! Tänker man bara efter hittar man så mycket positivt i sin omgivning......tidningar och nyheter verkar dock bäst att undvika.
Kram

9 Bp:

skriven

Så det är din förtjänst! Kul att Eva gör som du säger;-)

10 Stare Ström:

skriven

Visst är det bra att reflektera över vad man gör.

11 Freja:

skriven

Jag är ofta tacksam i min vardag, men glömmer skriva om det på bloggen. Bra att Eva (och nu även du!) påminner oss!

12 Eva Trillian:

skriven

Kommer hem sent efter en lååång dag på jobbet och hittar det här :) Så himla gôtt! Stor kram till dig!

13 KajsaLisa:

skriven

Kul grej, men måndagar är inte dom kreativaste dagarna för mig tyvärr.

14 Marja:

skriven

Ett riktigt bra evenemang. Jag hakar på. :)

15 Hanna:

skriven

Ett väldigt bra initiativ och ett bra sätt att se på det vi har.

16 Nett:

skriven

Bra tanke, det finns en hel del mer att vara tacksam över när man tänker efter. :)

Kommentera här: