Så många fantastiska människor och så himla lite bloggande

Nu var det länge sen jag bloggade. Har helt enkelt inte hunnit. Beundrar er som jobbar heltid och bloggar varje dag, förstår inte riktigt hur ni får tiden att gå ihop. Nu har jag haft, ja har fortfarande, väldigt mycket att göra i min lilla firma och det är jätteroligt. Men då går den mesta tiden till jobb. De dagar jag inte är ute och utbildar ska jag ringa, maila, bokföra, beställa, sälja, tvätta dockor och byta lungor mm.
Och så har jag ju mitt andra stora intresse, min häst, och där går det ju åt 2-3 timmar/dag 4-5 dagar i veckan. Självklart går hästen före bloggandet!
Nu när jag har varit ute och utbildat en hel del har jag träffat så många fantastiska människor. De är så rara och trevliga, engagerade under utbildningen och ställer mycket frågor, innan eller efter bjuder de på fika, de hjälper till att bära väskor, de trycker ett äpple i handen på mig när jag ska åka iväg så jag har lite färdkost, idag fick jag vackra tulpaner och massa kramar.
"Tanterna" idag var de gulligaste hittills, de var så gamla och stela så bara tre av de tio kunde komma ner på golvet. Men de gjorde så gott de kunde och de som inte klarade av på golvet ville ändå vara med och lyssna och lära sig. När de hade fått till kompressionerna skulle de blåsa, men det var inte så lätt för när de stod på knä på golvet (de tre som klarade det) så nådde de inte ner till golvet med munnen. Så idag blev det mycket improvisation :)
När jag tog en kvällspromenad nyss funderade jag på om man inte skulle kunna göra kompressionerna med foten istället för händerna?? Måste prova det själv någon dag. Det är så många som har svårt att sitta på huk en längre tid och då borde man ju kunna lära sig att använda foten istället.
 
Nu ska vi kolla på den nya svenska thrillerserien och se om det är något att se. Gillar egentligen inte serier för om de är bra så blir man så uppbunden. Men det är ju lite skönt att sjunka ner i soffan ibland.
 
1 BP:

skriven

Jas vissa av oss bloggare har simultanförmåga... å ingen häst;-)
Skrattade gott när jag läste ditt inlägg. Var du på ett äldreboende eller. Tror nog det. Testa med alternativa möjligheter - jag gillar inte heller ofrivillig gymnastik, även om den räddar liv. Eller fel - klarar jag inte av de fysiska biten kan jag ju inte rädda livet på en person eller hur!!!?

Den nya svenska thrillerserien var alldeles utmärkt tyckte jag. Kollade på måfå och fastnade:-)

Svar: Ja en pensionärsförening och visst är det så att om man inte gör rätt så räddar man inte heller några liv. Men som tanterna sa nu vet de hur man ska göra och då kanske de kan instruera någon annan :)
Japp, serien var riktigt bra!
Mia Ahlstrand

2 Herr Nilssons Fru:

skriven

Nja varje dag bloggar jag ju inte :) Idag ska jag med häst, fast nä de är inte jag som ska rida. Jag la ju de på hyllan o sålde mina pollar.
Kul de går så bra med din firma. Det är ju verkligen en sak som borde finnas överralt o kanske framför allt ute på landsbygden. de tar tid innan en ambulans hinner fram. Tänkte faktiskt lägga ut en lite förfrågan hur de är inne i byn, där borde finnas en.
Kramiz

3 Eva Trillian:

skriven

Hmmm ... ja, hur hinner man? ;) Skriver som BP: har ingen häst. Men jag såg inte heller den nya serien igår ;) hade t.o.m. missat allt om den! Är den värd att leta reda på?
Allt Gott! (och jag tog ditt förslag om InLinkz på allvar ;) inte för att det gjort någon skillnad än - men ... :))

Svar: Glömde svara dig om serien, jo den var helt klart sevärd, riktigt spännande faktiskt.
Mia Ahlstrand

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Spännande att se om det funkar med foten! Det kan vara riktigt svårt att sitta på huk en längre stund!
Kul att det går bra för din firma!!

5 KajsaLisa:

skriven

Visst tar det tid, men hos mig så bubblar det bara upp en massa som måste ut.

Kommentera här: