Ännu en helg

En helg med god middag med trevliga vänner. Först lite småplock och bubbel.
 
Sen fick de inte blommig falukorv som i min triss utan det blev ett helt nytt recept på en laxgryta. Lite Chablis till det.
 
Nu väntar en ganska intensiv men rolig vecka. Då kan ett av peppningskorten vi gjorde i fredags komma till användning:
 
 
 
1 kiki freese:

skriven

Gillar peppkortet...bra uppmaning.
/Kiki

2 Eva Trillian:

skriven

Trevlig helg. Synd om dina gäster som inte fick blommig falukorv :) Men man kan ju inte alltid bjuda på det bästa ;)

3 Eva Trillian:

skriven

Sv: Blockchoklad ;)

Svar: Du var smartare än jag :)
Mia Ahlstrand

4 Anonym:

skriven

Vilken vacker dukning:-) Å vilken tur att gästerna ine fick blommig falukorv (korv och jag går liksom inte ihop om man säger så;-))

Å att andas långsamt med magen lärde man sig ju under fotbollsträningarna. Kul att det håller än;-)

5 BP:

skriven

Den där anonyma kommentatorn var bara jag. Glömde fylla i alla fält...

6 Skogstrollet:

skriven

Snygg dukning, blommig falukorv, ja det hade varit smått exotiskt. Fast det låter faktiskt godare med Laxgryta och det där till...mm.

7 Anita-Malta:

skriven

Som alltid ser det så mysigt och hemtrevligt ut hos dig :-)
Vilar mer än gärna mina ögon på ditt underbara peppningskort och andas långsamt!

Det har snöat utan uppehåll sen jag kom till Stockholm lördags natt. Tycker den största nackdelen är att det inte blir några motionspromender att ens tänka på men ska iväg och köpa lite vinterkläder strax. Kommer ju spendera en hel del tid här nu under vintern. Pendlar och flyger tillbaka hem till Malta på lördag för att flyga tillbaka igen nästa lördag...

Ha en skön vecka Mia !!!

8 cissi:

skriven

Att andas djupt hjälper faktiskt mer än vad man tror! :)
Ha en bra vecka!

9 HelenTh:

skriven

Väldigt bra uppmaning, att andas. Det är något som brukar bli väldigt ytligt och i korta tag när det är stressigt runtomkring. Jag tar med mig det under veckan som kommer.

10 Marit Johansson:

skriven

Min helg har sett ut lite liknande, umgåtts med vänner, ätit och druckit gott :) fint peppningskort!

11 Anni:

skriven

Åh! Det ser ut som om det är trevligt hemma hos dig! Hur dags ska jag komma på söndag? ;-)

Svar: Alltid välkommen!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: