Skyltsöndag med julfeeling

Dags att lägga ut lite skyltar idag när det är söndag. Eftersom det fortfarande är lite jul så får skyltarna bli lite julinspirerade.
 
Många äter ju sill på julen. Så vad sägs om en fisk-semla? Nej jag provade inte!
 
I Tyskland är de fullständigt galna i julkrubbor och i München fanns en helt egen marknad med bara krubbor och figurer till krubborna.
 
Julen är ju en kristen högtid så då kan det ju passa bra att ge ett bidrag till kyrkan.
 
Min systers gravsten har kommit på plats. Självklart blev det ett besök där på julafton. Och vi var inte ensamma. Det var lite skyttetrafik dit så vi fick stanna väldigt länge för att få vara själva en stund. Hennes frisör-sax som hon klippte med är fastsatt på gravstenen.
 
På förmiddagen på julafton ringde det på dörren. Det var grannarna, deras tomte hade blivit sjuk. Naturligtvis ställde min man upp och när han hade delat ut julklapparna till barnen får han denna underbara teckning av den lilla dottern på 3-4 år. Hon hade ritat den på dagis och föräldrarna visste ingenting. Så gulligt av henne.
 
Den här hade hon också pysslat till tomten!
 
Och självklart får ni även se en bild på tomten!
 
God fortsättning på er!
 
BP är det som fixar skyltsöndagen!
1 BP:

skriven

Alltså den där fisksemlam hade jag ju testat! Mums:-)

Gravstenen gör mig bara ledsem. Så otroligt ledsen alltså, trots att den var väldigt vacker, vilket inte hjälper ett dugg om du frågar mig... Så himla fint att se att hon var så omtyckt. Det värmer, verkligen!

Å gissa om jag gillar tomtens stand-in. Han var ju suverän.. fast lätt igenkännlig p g a sin längd om man säger så:

1 000 tack för suverän skyltning och länken:-)

2 Susjos:

skriven

Fina skyltar, men blir precis som BP ledsen över gravstenen...eller den är ju fin men varför?? Denna cancer...

Så fina presenter tomten fick ♥
Kram !!!

3 kort:

skriven

Hittade din blogg hos Freja, såg att du hade häst och att du älskade att fota naturen =) Mist ett älskat syskon, jag förlorade min tvillingbror 2011, så tung förlust....gillade din blogg och dina foton, kram

4 Ama de casa:

skriven

Så tragiskt med systern, men ni hade gjort det fint ändå.

Här i Spanien är dom också julkrubbefixerade. Min favoritfigur i krubban är Bajsande gubben, så en sån har jag också införskaffat :-)

Fisksemla? Nej tack! :-)

5 Ama de casa:

skriven

sv: Jag har traskat upp och ned i sååå många borgar i år. Önskar att varenda en hade haft hiss! Det hade dom inte... :-)

6 Gemsofmylife:

skriven

Fina skyltar :) men Nja skulle inte testat den fisksemlan heller, tror jag.. lite för kräsen på allt nytt haha
Vacker Gravsten men det gör mig så ledsen när en person dör för tidigt och framför allt av denna hemska cancer !!
Jag tittar förbi för att önska dig en underbar Start på nya veckan med en God Fortsättning.
Ta hand om dig fina
Kram Sanna

7 Anni:

skriven

Kan inte låta bli att fnissa åt alla kommentarer om fisk"semla" - själv kan jag absolut tänka mig en macka med fisk på!

Så vacker och så sorglig gravstenen är. Jag hoppas att din syster kände sig lika älskad i livet och att vi alla tänker på att en dag kan det vara för sent att berätta hur mycket vi tycker om varandra.

Varm kram och ett gott slut på det gamla året. Må det nya vara ett riktigt bra år!

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Julfirande med både glädje och sorg! Så vacker din systers grav är nu när stenen med frisörsaxen har kommit på plats!
Stor kram Mia, Hoppas det kommande året blir riktigt bra för dig och de dina!

9 FREEDOMtravel:

skriven

Visserligen gillar jag fisk, men av någon anledning blev jag ändå inte sugen på fisksemla... ;)

10 kiki freese:

skriven

Underbart att du har en vakant tomtte där hemma som rycker ut i kristid :-)
/Kiki

Kommentera här: