Luciabrunch

Traditioner ska man hålla på. Så idag var det dags för den traditionella Lucia-brunchen, fjärde eller femte året  vi kör det nu. Lite mysigt att träffas på en söndagsförmiddag och umgås och äta gott. Köttbullar, prinskorv, kaviarfrestelse, mini-omelletter, julskinka, nybakat bröd med pålägg, frukter, lussebullar, pepparkakor, skumtomtar, våfflor med sylt och grädde. Färskpressad juice, julmust, kaffe, te.
 
 
Så har det blivit en del renovering i dotterns hus. Ett rum är klart nu, ja efter att de varit där ikväll är förhoppningsvis två rum klara. Nästa helg planerar de att flytta in.
 
Och självklart har det blivit ett par ridturer. Idag var det rejält kallt så sista kilometrarna hoppade jag av och gick bredvid henne. Kände mig iskall ända in i benmärgen...
 
Nu har jag sett reprisen av morgonens Luciafirande och efter Solsidan blir det ett svårt val om jag ska se handbollen eller Prime Time. Liza Marklunds roman hamnar ju om Yxtaholm där jag jobbade i några år. Hon var där och skrev boken och beskriver många hus och miljöer i boken. Skulle vara kul att se filmen också. Men damernas match mot Danmark kommer säkert bli väldigt spännande så det lutar nog ändå åt den...
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Så mysigt med lunchbrunch, att träffa vänner och äta tillsammans! Vilket jobb att laga alla dessa rätter.
Ha en skön kväll i TV-soffan!

2 Beppan:

skriven

Kul med traditioner!
Luciabrunch - låter härligt... :-)

3 kiki freese:

skriven

Om det är trevliga och mysiga traditioner ska man behåla dem.
Gick upp tidigt imorse för att se luciafirandet på tv:n till frukost innan jag drog på marknad. Nu har jag ätit äkta lucoamiddag på den lokala puben= mysigt och gott:
/Kiki

4 BP:

skriven

Den Luciabrunchen lät ju perfekt! Sådana traditioner ska man vara rädd om!
Åsså har ni jobbat hårt också ser jag - eller ja, dottern då.

Smart att gå bredvid hästen i stället! Å vilk läckra ridkläder du och hästen har på dig. Min favo färg ju:-)

Tror jag ska titta på Prime Time, men hade det varit fotboll så hade Prime Time fått stryka på foten.

PS. Vilken lottning Sverige fick då. Tror de enda två länderna som kan skratta sig hela vägen till finalspelet är Frankrike och Tyskland. DS.

5 Marina:

skriven

Så trevligt med Luciabrunchen. Alltid roligt. Ha det bra.

6 HelenTh:

skriven

Vilken mysig tradition, luciabrunchen ser fantastisk ut. Det är lite svalt idag och då är det bättre att använda sina egna ben för att få upp värmen. Vi har 10 grader minus men det blev ändå en lång skön promenad idag.

7 Anne-Marii:

skriven

Så flott tradisjon å ha Luciabrunch.
Og SÅ mange godsaker på bordet !!
Handballkamp er spennande, eg sit og ser på
Norge mot Tyskland .

Ha ei fin ny adventsveke.

8 Freja:

skriven

Låter smaskigt med lunchen!

9 BP:

skriven

Me again: Lika bra att jag satsade på Prime Time som var riktigt bra, vilket man uppenbarligen inte kunde säga om damlagets insats mot Danmark ikväll....

10 Livet genom bilder:

skriven

Det är så trevligt bra traditioner och kul att hålla fast vid dem.

11 Anni:

skriven

Vilken otroligt trevlig tradition med luciabrunch! Och gott ser det ut, dessutom.
Vilken fart de har i dotterns hus, alltid så roligt med renovering.

12 Stare Ström:

skriven

Trevligt sätt att träffa vänner på!

13 KajsaLisa:

skriven

Brunch, det var ju ett helt julbord. Kul att se dig på hästen.

14 Eva Trillian:

skriven

Lucia-brunch låter både gott och skönt :) Ett mysigt sätt att umgås!

15 cissi:

skriven

Vad perfekt att läsa om er luciabrunch när julbord med jobbet väntar! :)
Och vad fin dotterns hus ser ut, blir riktigt avis på den öppna spisen.
Ha det fint! Kram

16 Anemonen:

skriven

Jag håller med dig traditioner är till för att hållas. Ett jättetrevligt tilltag det här och så möe goer mad.

17 Nett:

skriven

Vilken mysig luciabrunch :) Gott att få smaka av julen innan själva julafton. Förstår att dottern har fullt upp just nu, precis så hade vi det för ett år sedan, dessutom var det vår tur att ha julen hos oss. (jag, mamma och syster) turas om. Ha en fin dag!

Kommentera här: