Tacksam och ny vecka väntar

Tänk det känns som om det är måndag hela tiden... Dags att sammanfatta den gångna veckan. En vecka med många känslor, lite jobbiga känslor, så mest tacksam är jag nog att veckan är över och att en ny vecka väntar. Men även när det känns jobbigt kan man alltid hitta lite ljusglimtar att vara tacksam över. Just då kanske det är extra viktigt att tänka positivt.
 
solsken
nya balkongen - igen
kunna torka tvätten utomhus
matlådor
kunna köpa ägg direkt från bonden i stallet
att hästen fick den tappade skon påslagen så jag kunde rida igen
ett efterlängtat positivt besked
besök av grannens söta kattungar (vår katt blev inte lika glad)
att allt flöt på bra när jag jobbade på begravningen då en av mina bästa vänner begravde sin pappa
13-årskalas med paj och fika
mina föräldrars guldbröllopsfirande
att sonen var nöjd efter första dagen i Nässjö
en bra order till mitt företag
ett glädjande mail
 
Tack Eva som uppmanar oss andra till dessa tacksamhetsinlägg!
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Fint, men jobbigt, att få vara med i vänners mörkare stunder - en påminnelse om att livet är skört, på många sätt!
Positiva besked och bra mejl är inte att förakta. Inte fina kattungar heller - om man inte är The Katt på stället förstås ;)
Tack för att du är med och förgyller vår måndags-"utmaning" med ditt bidrag!
Ja, och nu är det vardag på riktigt igen! :) Det är bra det med!
Önskar dig en bra start på en ny jobbarperiod. Snart är det jul-ledigt ;)

2 Eva Trillian:

skriven

Sv: Äldre herre som snidat adventsljusstaken - den är alldeles ny. Bilder kommer på bloggen så småningom, vare sig ni vill eller inte ;) Jag är så glad i den!

3 susanne:

skriven

Jag kom av mig när jag läste att du haft det jobbigt känslomässigt!
Sånt skär alltid i mitt hjärta.
Hoppas allt kommer bli bra! ♡♡♡
Kattungar är något av det gulligaste jag vet! :)
Och jag förstår att du återkommer till din balkong. Vem skulle inte älska att ha den?! Och va roligt att företaget går bra. Hoppas det var en riktigt STOR order! :)
Och jag tycker också att det var fint att du fick med begravningen på din lista. Det är en fin stund där man får minnas och säga adjö!
Hoppas du får en jätte bra vecka där du mår bra! ♡♡♡
Sköt om dig vännen.
Stor kram från mig!♡

4 BP:

skriven

Grattis till ordern! Alltid bra med ett uppdrag efter semestern! Toppen även med det efterlngtade positiva beskedet - grattis till det också!
Åsså är jag väldigt avundsjuk på äggen...

5 Helena:

skriven

När jag läser din lista kan jag känna de känslomässiga upp och ner det måste ha varit den här veckan. Stor kram till dig och önskar dig en ny vecka med mycket glädje.

6 Susjos:

skriven

En jobbig vecka med både ljusglimtar och sorg..
Håller med BP, är avis på dina ägg!!
Må så gott!

7 Spanaren:

skriven

Tacksamt är väl att vara en vän i både ljusa och mörka stunder ... det har du allt rätt i. Positiva efterlängtade besked måste väl ändå lysa länge :-) Gillar verkligen dessa tacksamhetslistor som får oss att känna oss rika. Kostar inget ... kostar bara en känsla av något som heter tacksamhet. Tack för att jag fick läsa om din tacksamhet/ kram

8 Gemsofmylife :

skriven

En bergodalbana i känslor, jobbiga (krama om )och sen lyser det glädje om besked:) blir glad då och härligt att företaget tagit in stororder !!!
Såååå bra !!! Mer sånt !! :)
Vad har du för företag föresten ??
Stora kramar och varm energi till dig och tack gör att du delar !!!

Kommentera här: