Tacksam och betalar faktiskt TV-licensen

Kommer ni ihåg TV-reklamen om en snigel i ögat? Det var ju vad man skulle få om man inte betalade TV-licensen. Hade något svart på ögonlocket i lördags. Trodde det var skräp och började torka bort det. Längst in mot näsan i ögonvrån uppe på ögonlocket satt det och gick inte bort trots att jag försökte gnugga med fingret. Det var en fästing! Vad sjutton gör han på mitt öga?! Jag har faktiskt betalt TV-licensen. Har också varit mycket i skogen och plockat bär och svamp... Lite svårt att få bort den själv då jag var tvungen att blunda med ögat för att få bort den. Så jag är väldigt tacksam att sonen lyckades dra ut den och att han fick bort hela krypet. Är svullen och irreterad men det går väl över...
 
Annat på min tacksamhetslista:
 
härliga dagar med goa vänner i skärgården
mysiga promenader
god mat
bubbelvin
härligt umgänge
vacker natur
att skogen är full av svamp, så roligt att plocka trots att jag inte äter svamp själv
att det inte regnade när vi skruvade ihop möblerna till altanen
tid att läsa bok
trevliga och hjälpsamma grannar
umgänge med hela familjen samlad
god lunch på stan i Norrköping
solsken!!
 
 
1 Susjos:

skriven

Usch för fästingar, och på ögat också!!! Brrr,tur du (sonen) fick bort den!! Jag älskar svamp, men plockar aldrig själv!! Bara en gång har jag plockat, på landet i Norrtälje, och då fick jag också en fästing...

2 Freja:

skriven

Gahhh, fästingar är på de mest oväntade ställen. Här i mina kyliga trakter är vi rätt förskonade, så enda gången jag haft fästingar på mig är under en tågluff på Irland. Då fick jag två stycken samtidigt, på min hals av alla ställen... Vådan av att ligga på gräset och läsa...

3 BP:

skriven

Alltså Mia - här ryser jag bara. Ja, inte över din tacksamhetslista utan över fästingen på ögonlocket. Fästingar gör mig totalt hysterisk - precis som alla andra småkryp, men speciellt fästingar.

Det roliga är att jag var på vift igår och hamnda på olika "vandringsleder" i och kring Artipelag i Gustavsberg. Nu när jag läst ditt inlägg klias det över hela kroppen - å jag tvivlar att en dusch kan få slut på kliandet...

Har faktiskt aldrig råkat ut för en fästing, vilket kan bero på att jag inte uppehåller mig i "farliga" områden alltför ofta. Maken råkade ut för en fästing ifjol och fick Borrelia med en 10-dagars antibiotikakur som följd...

Nu kom jag nästan av mig - kliar mig på ryggen just nu;-) Fin och omfattande tacksamhetslista som alltid hos dig:-)

4 Eva Trillian:

skriven

TV-licens och fästingar ;) två av livets onödigheter!
Skönt att ha hjälp på nära håll när en fästing sätter sig på så konstigt ställe :/
Var också i Norrköping förra veckan :) Min barndomsstad med fast plats i mitt hjärta!
Tack för att du är med på måndagarna och berikar allas våra tacksamhets-inlägg med ditt!

5 Susanne:

skriven

Hej gumman.
Vilken härlig vecka du har haft.
Minus den där äckliga fästingen då förståss.
Så onödigt att sätta sig på ögonlocket dessutom.
Känner precis som BP hur det kliar på hela kroppen just nu.
Skönt att ni fick bort den i alla fall.
Hoppas klådan lättar snart.
Stor kram
Susanne

6 kiki freese:

skriven

Där fick du till det. Minns när polman dök upp i oväntad stund.
Är också väldigt tacksam för det skogen ger tillbaka efter allt detta regnande.
/kiki

7 Caroline:

skriven

Nä men fy, är det något kryp jag inte kan med så är det fästingar. Så vidriga...

8 Åke:

skriven

Så härligt förutom fästingen. Bra att du fick bort den.

9 Helena:

skriven

Fästingar gillar jag inte!!! Dessa små spindeldjur är så otrevliga att plocka bort. Minns en gång för länge sedan när jag med några andra hade picknick i Mölle och lyckades sätta oss i ett bo av miljoner små fästingnymfer...

Kommentera här: