50 år av kärlek

Några dagar för tidigt firade vi mina föräldrars guldbröllop igår. Tänk er att vara gifta i 50 år! Fantastiskt tycker jag med tanke på alla som skiljer sig nu för tiden.
 
50 år tidigare.
 
Efter drink, tipspromenad, mat, tårta började det mörkna och guldljusen lyste upp.
 
Idag har sonen flyttat iväg igen. Han flyttade hemifrån redan som 16-åring då han gick på innebandygymnasium i Mora. Sen blev det ett år i Australien och ett halvår i Sydamerika. Lite studier i Uppsala efter det. Men sista året har han bott hemma igen vilket har varit jätteroligt och även lite jobbigt både för honom och oss. Idag bar det av till Nässjö där han ska studera Globallinjen i ett år. Med 5 månaders praktik i Sydamerika. Jag hoppas han kommer trivas jättebra med sitt nya liv!
 
 
1 Marit Johansson:

skriven

Underbart att de har varit gifta så länge :)
Jag hade satt fel starttid på Helgbilden men nu har jag fixat det, la in din länk också!

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Ett vackert brudpar! Roligt att få en uppföljning 50 år senare på guldbröllopet!
Vemodigt när barnen flyttar hemifrån men så måste det bli! Bara att hoppas att de får ett bra liv på sina villkor!
Ha en skön söndagskväll!

3 Anni:

skriven

Vilken framåt son du har, men det är klart med sådan mamma är det ju inte så konstigt. Lite ont gör det i mammahjärtat, det förstår jag alltför väl.

Och så vacker din mamma är! Mina föräldrar har varit gifta i 60 år, det är svindlande att tänka sig!

4 Anemonen:

skriven

Fina bilder och de ser nästan precis likadana ut nu som när de gifte sig. Ett vackert par dina föräldrar och så fint att kunna hålla ihop så länge. Det har inte varit mig förunnat, men jag sörjer det inte längre.

5 Beppan:

skriven

Härligt med par som håller ihop så länge.
Inte alltför vanligt idag.
Spännande att vara ung idag med så många möjligheter.
Och tufft av sonen att dra iväg...

6 BP:

skriven

Stort GRATTIS till dina vackra föräldrar! Ja tänk 50 år, det är inte många som klarar av.

Vilken son du har! Är otroligt impad" En globetrotter av rang, verkligen. Honom kan ni vara väldigt stolta över. Önskar honom också all lycka med allt han planerar:-)

7 BP:

skriven

Svar: nej mannen har inte gett sig in i bakandet än. Tror han minns vårt hittills första och enda försök at få till stånd en enkel sockerkaka. Det misslyckades vi totalt med och lovade varandra att vi överlåter allt vad bakande heter till proffsen;-)

8 kiki freese:

skriven

Roligt att få fira guldbröllop, det kommer jag aldrig få göra eftersom jag ej är gift men kanske guldsambo ifall vi fixar 25 år till.
Sonen din verkar liksom ni älska att resa, spännande.
Hoppas han får ett fantastikst år.
/kiki

9 Freja:

skriven

Så mycket spännande din son hunnit göra, och nu nya äventyr, så kul!

10 Maria:

skriven

50 år är ju en bedrift om man ser till skilsmässostatistiken! Måste vara skönt att höra till undantagen som bekräftar reglerna ;-)

11 Susjos:

skriven

Grattis till dina föräldrar! Fantastiskt med så många år tillsammans,och så kul att få se bröllopsfotot!

12 Skogstrollet:

skriven

Underbart! De är lika söta nu som på bröllopsfotot!
Hälsa dem grattis!

13 HelenTh:

skriven

Det är verkligen fantastiskt att de hållit ihop i 50 år, mina föräldrar firade också 50 år i fjol. Stort grattis till dem. Vår yngste son drar också iväg till studier nu under veckan och det är både sorgligt och skönt på samma gång så jag vet precis hur det känns.

14 Ingrid:

skriven

Ja det hör ju verkligen till ovanligheterna att förhållanden håller så länge, mina föräldrar har varit gifta i 40 år så de är på god väg :)

15 Annette:

skriven

Vilket positivt och härligt inlägg! Så underbart att ha varit gifta i så många år ♥ Det är bra att man kan skilja sig numera utan att bli sedd med oblida ögon som det var förr, men ibland tycker jag att det är för lätt att ge upp och gå vidare. När man arbetar vill man bli bättre och i sina fritidsaktiviteter vill man bli bättre, men förhållanden förväntas rulla på av sig själva, utan minsta arbete. Din son verkar inte vara rädd för utmaningar i alla fall! Wow, jag blir imponerad av hur han vågar! Och av dig, som måste ha is i magen och låta honom stå på egna ben. Undrar hur jag kommer att känna det när mina tjejer är i hans ålder och jag inte har någon kontroll över dem längre..?

16 Anita Malta:

skriven

Vilket helt underbart och personligt inlägg ! Fantastiskt fina bilder på dina föräldrar nu som då.

Hoppas verkligen att det går bra för sonen din. Han har ju redan en en hel del i bagaget och nu så mycket nytt och spännande att se fram emot, att få uppleva och lära. Det är inte alla som får den möjligheten i livet.

17 Hanna:

skriven

Härligt att se par som hänger ihop så länge, precis som du skriver så är det väl inte så vanligt längre. Mina föräldrar har varit gifta i 44 år nu.

Kul att sonen tycker om att se sig omkring och prova på livet, önskar honom all lycka!

18 Paula i pörtet:

skriven

Men du, vilken flängande familj ni är! "ler"
Låter ju superkul för sonen!
Och grattis till föräldrarnas guldbröllop, än så länge tycker jag det är skapligt vanligt, vänta bara tjugo år fram i tiden så tror jag knappt någon firar guldbröllop längre. Säger pessimisten som varit gift inte mindre än fyra gånger, alla har slutat i skilsmässa.
Nåväl, kanske höll också många äktenskap pga att inte kvinnan i huset hade några alternativ, tack o lov kan alla numera försörja sig själva.
Sommaren har kommit sent, men väldigt skönt för det blir inte så fruktansvärt hett om dagarna, helt drägligt även för en värmehatande finnkäring!
Kram

19 Stare Ström:

skriven

Så trevliga saker du har kunnat fira!

20 KajsaLisa:

skriven

Några år mellan bilderna, fin skildring.

21 Nett:

skriven

Helt underbart med 50 år som gifta :) Det är inte så vanligt att man ser det idag.

Kommentera här: