Upp och ner, ner och upp

Ja så har humöret känts idag. Direkt jag vaknade tänkte jag 11 september... Förutom alla stora tragedier som hänt i världen så är det exakt fyra år sen idag som min mans mamma gick bort. Alltid en tung dag...
 
Sen satte jag på datorn och fick se att min fototriss gått till final. Kul!
 
Pratade med pappa i telefon. Han hade skjutsat in mamma till skukhuset för hennes operation, bröstcancer. En lång väntan på att få höra att hon vaknat upp ur narkosen och att operationen gått bra. Svårt att koncentrera mig på jobb, så det blev ridning och äppelplockning istället.
Som tur var fick jag hjälp med äpplena :)
 
 
Ett par skålar björnbär blev det också.
 
Och sen några pajer. En kompis kom och fikade lite.
 
Sen åkte sonen och jag ut till graven. Min man är bortrest så han blir så tacksam att jag pysslar om hans mammas grav när han inte själv kan åka dit.
 
Telefonsamtal med mamma på kvällen, skönt att höra att det gått bra. Mer information får hon imorgon och efter ytterligare några veckor får hon veta exakt behandling. Om hon har tur har det inte spritt sig och då slipper hon ev cellgifter och det blir bara strålning. Håller tummarna!
 
 

Kommentera här: