Turkos tisdag

Turkost är det som gäller på Tisdagstema idag. Har mycket turkost hemma, soffkuddar, lyktor etc. Funderade på om jag hade några turkosa bilder från resan.
Det var ganska mycket turkost på arenan under fotbolls-VM.
 
Volontärarbetarna som står och håller i repet här har turkosa kläder.
 
Och så var det ju det här med sko-modet :) Frågan är varför alla har den turkosa skon på vänsterfoten??
 
Och självklart matcher Buffon skorna med målvaktshandskarna!
 
 
1 Marja:

skriven

Fina bilder med mycket turkost! Skor och handske och hela arenan. Det måste ha varit en mäktig känsla att vara där. :)

2 Mormor:

skriven

Det hadde du jammen. Flotte bilder :)
Ha en deilig kveld :)

3 Scaniatjejen:

skriven

Vilka härliga bilder och fulla av turkost är de också! Kul att vi får se trenderna i den världen också.=)

4 kiki freese:

skriven

En mycket vacker färg, somrig tycker jag.
Läckra fotbollsbilder, där skulle man ju helt klart velat vara.
/Kiki

5 Paula i pörtet:

skriven

Men så skoj, har inte tänkt på detta med olikfärgade skor! Minns när jag gick kurs om navigering en gång för hundra år sen typ, då skojades det om att man hade olikfärgade strumpor för att komma ihåg babord och styrbord! Så många hrliga minnen du har att plocka fram, både turkosa och alla andra färger!
Kram

6 Herr Nilssons Fru :

skriven

Snygga bilder. Skorna ja de är läckert med flera färger man blir liksom glad bara av att se alla fina skor!!
Kramiz

7 Veiken:

skriven

Läckert, riktigt läckert! Vilken fest det var därborta! :)

8 Freja:

skriven

Kul med skorna! Det kanske är för dem som för mig, svårt att skilja på höger och vänster, så de olikfärgade skorna är för att de ska komma ihåg vilken fot det är bäst att skjuta med ;-)

9 ella:

skriven

så kul att se. hade ingen aning om att det kunde vara så turkost på en fotbollsarena. och skorna var ju galet skojiga. kul bidrag!
ella

10 Hanna:

skriven

Vilken färgkavalkad och härligt blåturkosa färger. Turkos är en av mina favoritfärger, hann dock inte med någon bild i dag. Grattis till silvret i fototrissen :-)

11 Life of Johanna:

skriven

oh nu saknar jag vm :)

Tack, det är otroligt spännande med graviditeten

12 BP:

skriven

Du förstår väl att jag fastnar på sista bilden. Buffon är ju så himla snygg;-)
Det är Puma som gör de olikfärgade skorna, å den vänstra dojan är alltid turkos.

Tack för fina fotbollsbilder - vilket härligt minne:-)

Svar: Och jag som trodde de köpte ett par rosa och ett par turkosa :) Tur att jag har dig!
Mia Ahlstrand

13 Klimakteriehäxan:

skriven

Det ÄR en härlig färg,också på fotbollsläktaren!

14 Eva Trillian:

skriven

Turkost i BP-tema :) Fotboll :) Det är länge sedan VM nu, så det är bra med lite nostalgibilder ;)

15 Gärdsmygen:

skriven

Så fick vi oss lite VM-minnen till livs! Härligt! Gillar skorna :)

16 Gunvor:

skriven

Härliga bilder med mycket turkos både på skor, arena o publiken. Så härligt!

17 Anneli - A'la Foto:

skriven

Klocken tolkning! :)

18 Anette, Mitt hörn av världen:

skriven

Hmm, började skriva en kommentar men vips försvann den - jag tryckte väl på nåt jag inte skulle ;)
Jag blev lite avis när jag såg bilderna. Vilken upplevelse. Inte nog med att du fick se VM, du fick se Italien också (och min favvis Buffon ;) ). Härliga bilder och en massa turkos var det minsann. Du skrev hos mig att du gillar turkos och limegrönt ihop - spännande. Jag får väl ställa lite grejor i de färgerna bredvid varandra och kolla. Det kanske blir en AHA-upplevelse :) Gissar att de beror lite på vilka nyanser av färgerna det är också. Kul i alla fall att smaken är så olika. Ha en fin dag. /Anette

19 Helena på Fototriss:

skriven

Hej igen! Jag försökte hitta din e-mailadress någonstans på bloggen, men hittade den inte. Så det vore bra om du kan maila mig istället, så ska du få information om din vinst. Maila på fototriss @ gmail.com

20 Anonym:

skriven

Fina turkosa bilder! Ser ut att vara en härlig stämning där också :) Kul med skorna!

Kommentera här: