Svårt att se

I början när vi vandrade runt i nationalparkerna i Costa Rica kunde det vara svårt att se vissa djur. Som denna tex:
Ser ni den? En vandrande pinne! Första gången somn jag såg dem ute i det vilda, trodde knappt de existerade.
 
Fanns även en grön variant, men den blev lite suddig.
 
 
1 Marit Johansson:

skriven

Hoppas jag inte gör bort mig nu... men visst är det en vandrande pinne? Den där skulle jag aldrig kunna få syn på i skogen!

2 Eva Trillian:

skriven

Det är lätt att glömma att vandrande pinnar inte bara är husdjur i lådor i Sverige ;)
Det tog ett tag innan jag såg den i bilden - bra kamouflage!

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Bra gjort att upptäcka den! Jag fick titta en liten stund innan jag såg dem! Den gröna varianten var svårast!

4 BP:

skriven

Har nog aldrig sett en vandrande pinne och har ingen större längtan heller om jag ska vara ärlig.
Det tog mig ett tag att (på betald arbetstid) lista ut var den fanns. Till slut upptäckte jag den. Å med min fantasi så tycker jag att den ser ut som en giraff som gått på diet ett tag;-)

5 Monica o Jacob:

skriven

Wow vad läckra dom är i sin naturliga miljö:-)
Den gröna var lättare att upptäcka.

6 Paula i pörtet:

skriven

Hej! Nej du, för allt i världen hade jag inte kunnat lista ut den vandrande pinnen, trots att dottern hade såna som barn. Men även då dom satt i ett terrarium hade jag svårt att få syn på dem, tänk, dom liknar pinnar, "ler"
Har du blivit hemmastadd nu eller längtar du tillbaka till djungeln?
Kram

Svar: Känns skönt att vara hemma igen och nu har jag anpassat mig till verkligheten :) Vi åker snart till Frankrike men bara en vecka denna gång :)
Mia Ahlstrand

7 Freja:

skriven

Det kryper alltid lite i mig när jag ser en vandrande pinne. När jag gick i gymnasiet hade vi vandrande pinnar i ett litet terrarium inne i biologiklassrummet. Efter sommaruppehållet skulle vi städa terrariet. Kollade först och såg de två pinnarna på bladen nere på botten och lyfte av locket. Som på insidan var täckt av ett oändligt antal små pinnbabysar... Ihhh, de krälade precis överallt!

Svar: Huu låter lite äckligt...
Mia Ahlstrand

8 Caroline:

skriven

Dessa djur skulle jag aldrig sett om du inte skrev att det var djur :)

9 Pumita:

skriven

Visst ser jag den, nu när du säger det så. Man får ha alla sinnen på helspänn för att upptäcka saker. Och vara tyst själv förstås. Inte för att jag vet om man kan skrämma iväg en vandrande pinne, haha, men tänkte på djur rent allmänt.

Kommentera här: