Plötsligt händer det

Nu är klockan snart halv 8. Vid halv 4 cyklade jag ut till stallet. Ska försöka ta cykeln så mycket som möjligt har jag bestämt mig för. Pysslade en timme med min häst. Och den andra timmen smörjde jag läder, dammade i stallet, städade sadelkammaren, fyllde vatten i hagen etc. Cyklade hem. På knappa två timmar hemma har jag hunnit bädda rent i sängarna och skura golvet i sovrummet, skurat toa, handfat, badkar och skurat golvet i badrummet, lagat mat och ätit, gjort mina rehab-övningar, duschat, tvättat en tvätt och hängt den. Känns som om jag hunnit mer på dessa fyra timmar än hela övriga veckan. Förut idag gjorde jag dessutom rent mina HLR-dockor som legat sedan utbildningen i tisdags.
Blir inspirerad av min son som jobbar mycket med planering, mål och delmål. Det går ju alltid att bli effektivare. Och ju effektivare man jobbar ju mer fritid får man ju :) Nu ska jag cykla ner till affären och köpa lite solrosfrön som blir kvällens fredagsmys-godis. Sen får jag se om jag orkar stryka höstgardinerna som väntar på att komma upp eller om jag slår mig ner i soffan med en Strawberry daiquiri.
 
1 BP:

skriven

Ja om man får ett sådant anfall är det bäst att ta itu med det i stället för att ställa sig i ett hörn och vänta tills det går över;-)

Å vad gör du med HLR dockor?

Hoppas du väljer en Strawberry daiquiri i stället för att hänga upp gardiner!

Svar: Ja det blev en strawberry daiguiri istället! Så gick jag upp halv 6 på lördagsmorgonen och fixade gardinerna och vardagsrummet istället. Ja jag vet - är inte klok!
Mia Ahlstrand

2 Caroline:

skriven

Jisses, blev trött bara jag läste igenom hur effektiv du varit. Men visst är det så att ju mer effektiv man är desto mer fritid får man.

Ha en fin söndag!

3 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

låter som du haft det bra

Kommentera här: