Skog, svamp och mys

Mysiga middagar, båda barnen hemma på fredagen. Min syster och en väninna med sin familj här på lördagen.
 
Ny runda på Sörmlandsleden. Så ruskigt gott äggmackan smakade efter ett par timmars promenad!
 
Svampen står där i skogen och bara skriker på mig. Kan helt enkelt inte låta bli att plocka. Efter lördagens tur i svampskogen var både hästen och jag dyngsura.
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken mysig dukning, ser riktigt inbjudande ut! Svampen ser också inbjudande ut, det finns visst gott om den nu efter allt regnande!

2 Beppan:

skriven

Precis så där ska väl en härlig hösthelg vara!
Skogen, svampen och så trevligt umgänge.....
Fina bilder från din helg.

3 BP:

skriven

Sista bilden visade väl trattisar eller?!!! Älskar dom och jag lovar att en trattkantismacka är även någonting för dig som inte gillar svamp. Spetsa till trattisarna med salt och soja eller annan krydda å du kommer att glömma helt och hållet att du inte gillar svamp - jag lovar!

4 Eva Trillian:

skriven

Mys :) Allt!

5 HelenTh:

skriven

Låter som en perfekt helg! Skog och mys är en favorit och svamp väldigt gott.

6 Stare Ström:

skriven

Åh så många läckra svampar!

7 Monica o Jacob:

skriven

Ja du att äta i skogen smakar så mycket bättre än vid köksbordet;-)
Ha en bra måndag

8 Life of Johanna:

skriven

Mysigt!

Ja läskigt, förra gången stanna hjärtat aldrig utan han hade bara oregelbunden puls, men något knas är det när det händer så här, så hans handbollskarriär är nog över :)

9 Caroline:

skriven

DUkningsbilden vart min favorit, så fin :)

10 Freja:

skriven

Så fint bordet är dekorerat, hösten är vacker både ute och inne!

11 kiki freese:

skriven

Låter så idylliskt med hästtur...mums för massa god svamp.
/Kiki

12 Paula i pörtet:

skriven

Men Mia, nu måste jag ha missförstått, inte är du väl ute och rider på din svamptur? För visst skrev du om en våt häst....? Gulisar har jag inte hittat på jättelänge, efter regnmassorna fick vi mera trattisar och en mängd taggsvamp istället.
Kram

Svar: Haha, du har inte missförstått. Hittar alltid svamp när jag rider och hoppar på och av hela tiden. Trots att jag inte ens tycker om svamp. Knäpp? Ja!
Mia Ahlstrand

13 Nett:

skriven

Hösten är vacker, och skogens resurser av svampar är bara så gott!

14 Marit Johansson:

skriven

Åh vilken vacker mittenbild!

15 Anni:

skriven

Nä nu blir jag snart tokig på alla som hittar så mycket svamp! Ibland vill jag också komma ut i skogen om höstarna ...

Kommentera här: