Lugn och skön helg

Ridning, svampplockning, god mat, gott vin, vandring på Sörmlandsleden, födelsedagsfika hos äldsta syrran. En bra helg som kan sluta ännu bättre med storseger för Sverige i EM-kvalmatchen mot Lichtenstein. I torsdags var vi på Friends och såg matchen men ikväll sitter vi i soffan och njuter av en härlig sprakande brasa i kaminen.
 
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Full aktivitet hela helgen! Länge sedan jag gick på Sörmlandsleden men det skulle vara kul att göra det igen. Dina bilder inspirerar!

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Full aktivitet hela helgen! Så trevligt det ser ut i skogen. Det är flera år sedan jag gick på Sörmlandsleden men dina bilder inspirerar till en ny tur!

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Mina orkidéer: gör som du , så lite som möjligt, vattnar, tar bort döda rötter och diskar ur glaskrukorna någon gång ibland. Det trivs de med men jag har så många så det tar sin lilla tid.

4 HelenTh:

skriven

Låter som en riktigt härlig helg!!

5 kiki freese:

skriven

Gott med svamp. Måste nog ut snart igen och plocka lite mer.
/Kiki

6 Freja:

skriven

Härlig helg! Jag har noll koll på fotbollen, så jag hoppas den gick bra!

Svar: Vinst med 2-0 :)
Mia Ahlstrand

7 KajsaLisa:

skriven

Ser ut som rastplatsen vid en av sjöarna i Tyrestareservatet. Men Sörmlandsleden går ju förbi dig också så jag kan ha fel. Fina bilder.

8 Åke:

skriven

Det var inte lite aktiviteter det.. Men härliga! Och brasan så mysigt :)

9 Monica o Jacob:

skriven

Det kan inte bli en bättre helg;-)
En brasa och lite svamp skulle man
ju inte tacka nej till.
Ha en skön måndag

10 Eva Trillian:

skriven

Svamptur och sedan mys vid brasa - låter som en skön helg oavsett allt däremellan ;)

11 Bp:

skriven

Det där med skogsvandring och svampplockning är ju inte min grej, men det är ju fotboll. Storseger nja, det blev det jubinte. Tur att Ryssland bara kryssade.
Tyckte att Sverige var riktigt trög...

12 Anni:

skriven

Hehe, nu är vi visst inne hos varandra samtidigt ;-)
Tycker att din helg ser mycket roligare ut än min, fast jag klagar egentligen inte.

Svar: Som Alfons farmor sa: Man måste ha tråkigt ibland för att uppskatta det roliga :)
Mia Ahlstrand

13 Kerstins foto:

skriven

Ser ut som en riktigt mysig helg. Dock avstår jag fotbollen. ;)

14 Beppan:

skriven

Vilken helg! Späckad med trevligheter....

15 Scaniatjejen:

skriven

Det låter och ser ut som en riktig toppenhelg! Så skönt att vara ute i naturen och dessutom äta mycket gott. Fina höstbilder!

16 Caroline:

skriven

Det där med fotboll är jag inte nå insatt i, men helgen din lät helt okej :)

17 Gärdsmygen:

skriven

Oj vilka sköna bilder! Sånt här gillar jag men gör det för sällan nuförtiden samt så hittar jag själv ingen svamp, men äter den gärna.

Svar: Tack! Men då kan ju vi två slå oss ihop, för jag plockar och plockar men tycker inte om att äta svamp :)
Mia Ahlstrand

18 Anitas Malta:

skriven

Det var verkligen en fullspäckad helg hos dig. Härliga höstbilder och vad mycket svamp ni hittade !! Ser riktigt gott ut där i pannan ;-)

19 Elisabeth:

skriven

Vilken härlig helg. Mittenbilden är jättefin. Trattisar smakar gott, men i ¨r har det inte blivit några för oss.

Kommentera här: