100 år

Inte varje dag man får gå på 100-årsdalas. Nej det är kanske enda gången i mitt liv, när mannens mormor fyllde 100 år!
En pigg och glad 100-åring. Ett halvår efter sin 100-årsdag gick hon bort.
 
Undrar om alla 100-åringar får en födelsedagshälsning av Kungen och Silvia eller om det beror på att hon var hans skolfröken i småskolan :)
 
100 eller andra siffror är temat hos Sinneskatten idag.
1 Sophia:

skriven

Det är stort! :) Jag har också varit på 100 års kalas en gång för min mans mormor, men samma där så gick hon också bort nått halvår efter det.

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Så festligt med en 100-årsdag! Det ska man verkligen fira! Så mycket den gamla damen måste ha upplevt under alla dessa år!
Jag tror att alla som fyller 100 år får gratulationer från kungaparet.
Trevlig helg!
Svar: mitt ur finns på Västra Storgatan i Nyköping.

3 Anette:

skriven

Vad roligt att få vara med om det någon gång! 100 år det är mycket det. /Anette

4 Bp:

skriven

Att fylla 100 år är ju helt fantastiskt! Å på bilden ser hon betydligt yngre ut. Synd att hon inte fick uppleva 101. Å coolt med den kungliga hälsningen. Hon måste ha blivit oerhört glad över den.

5 Anitas Malta:

skriven

Ett berörande inlägg och en väldigt fin bild. Att bli 100 år är en aktningsvärd ålder och har man dessutom sinnet i behåll är det fantastiskt. Dessvärre finns det alltför många 100-åringar som slutar sina dagar på långvården helt beroende av andra och inneslutna i sin egen lilla värld. Fint att makens mormor dessutom fick gratulationer av kungaparet !!

6 Freja:

skriven

Vilken fin bild! Jag tror alla får ett sånt telegram, för det fick min gammelfaster oxå när hon fyllde 100. Hon var inte så imponerad, vi är en familj av inbitna antirojalister... Hon dog vid 103, nu är bara en av 8 syskon kvar, och hon fyller 100 i vår om hon får leva...

7 Anonym:

skriven

Har också hört att varje 100-åring får sig en gratulation av kungaparet.
En ålder som verkligen är värd att firas :)

8 Kerstins foto:

skriven

Det måste ha varit en fantastisk dag för henne. Tänk så mycket hon har fått vara med om under sina 100 år, vilken utveckling samhället har varit med om. Riktigt häftigt när man tänker på det.

9 Nett:

skriven

Underbart, ser ut att vara en pigg 100-åring :)

10 Pumita:

skriven

Oj, så roligt! Hon ser riktigt pigg ut och jag förstår att gratulationerna från kungahuset höjer stämningen! :)

11 Anni:

skriven

Tänk att få fylla 100 år och få kungligt brev. Häftigt! Så mycket hon fick uppleva under sin levnad, det svindlar när jag tänker på det.

Kommentera här: