Puh...

Tog med mig kameran ner på fotoklubben igår. Alla möjliga tittade på den och alla sa samma sak, det är kameran det är fel på. Lämna in eller köp en ny. Hade ju redan provat med olika objektiv, olika minneskort, olika batterier och olika laddare. Så då kändes det som om det bara kunde vara kameran. Men så tog vi ett helt nytt minneskort från fotoaffären vi var i och vips, så funkade den igen!
Hade provat med 3 av mina minneskort, inget var fullt men alla hade många bilder. Har sparat ner Sydamerikabilderna på datorn och extern hårddisk, men ville spara ner dem på ett tredje ställe innan jag raderade dem på minneskorten. Nu är mina minneskort raderade och formaterade och det funkar igen! Känns väldigt skönt. Även om jag började ställa in mig på att få köpa en ny kamera vilket också kan vara kul :) Men dyrt...
 
Har inte blivit så mycket bloggande sista tiden. Dels tappade jag inspirationen när jag inte kunde fota. Och dels har jag haft mycket på jobbet. Startade ju eget för ungefär ett år sen och det har rullat på lite sakta med någon utbildning då och då. Säljer hjärt- och lungräddningsutbildningar och hjärtstartare för er som inte vet. Har haft ett tiotal utbildningar första året. Det är så roligt att vara ute och utbilda jämfört med att sitta hemma på kontoret och jaga kunder så självklart vill jag vara ute mycket mer än så. Men har ändå känt mig nöjd att det har rullat på. Var ju dessutom borta på en ganska lång semester... Har sagt att tre år måste jag ge det för att veta om det är värt att fortsätta satsa.
Igår fick jag in min hittills största order. 23 hjärtstartare och 22 utbildningstillfällen. Helt fantastiskt!
 
 
1 Hanna:

skriven

Skönt att du fick ordning på kameran. Jag fick ju köpa ny kamera tidigare i höstas då sensorn inte längre gick att rengöra. På fotoaffären sa de att det skulle kosta mer att rengöra den professionellt än att köpa en ny, kameran var ju ändå från 2010. Är jättenöjd med min nya kamera, även om det blev dyrt, ser det som en investering.

Bra också att företaget lunkar på, förstår att det känns bra med en stor order. Måste som sagt vara enormt givande med att undervisa och sälja så viktiga saker.

Ha det gott!

PS. Tack för tipset om kopplet på gudsonen, kan nog behövas :-)

Svar: Tack, känns riktigt bra!
Mia Ahlstrand

2 Bp:

skriven

Här är absolut ett stort dubbelt GRATTIS på plats!

Svar: Dubbelt tack :)
Mia Ahlstrand

3 Freja:

skriven

Ohh, grattis till beställningen! Och så bra att kameran började funka igen!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

4 Eva Trillian:

skriven

Så skönt att det fanns en lättar (läs: billigare) läsning på kameraproblemet än att köpa ny!
Grattis till order x2 :) Kul!

Svar: Tackar så mycket!
Mia Ahlstrand

5 Herr Nilssons Fru:

skriven

De där är verkligen en god maskin, önskar jag hade haft råd att köpa en hem. För där jag bor, ska man nog inte få hjärtstopp eller annat akut för innan vi får hjälp är de nog försent. De tar för lång tid för räddningstjänsten att komma hit om nu inte deltidsbrandkåren har, de skulle man kanske kolla upp............
Kul med eget. Jag var o kollade när de utsåg årets företagare här i Blekinge o då var det med en tjej som slutat inom vården och hade eget med hjärtstartare.

Skönt kameran kom igång
Kramiz

Svar: Kanske kan ni gå ihop några grannar och köpa en tillsammans. Finns eluppvärmda skåp så att man även kan ha dem utomhus. Ha en skön kväll!
Mia Ahlstrand

6 Anni:

skriven

Men så bra! Både kameran och ordern! Nog tycker jag att kameran var onödigt finkänslig ;-)

Svar: Ja väldigt skönt med båda två :)
Mia Ahlstrand

7 Marit Johansson:

skriven

Gud så roligt, grattis!!

Svar: Tack så mycket! Känns jättekul!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: