Han, hon eller hen

Det är temat hos Sinneskatten idag.
I Kina där sover han eller hon så fort hen är trött. Oavsett var hen är eller var hen jobbar.
 
 
 
1 Marja:

skriven

Ja, oberoende av vilken kategori man tillhör, vill man gärna sova när man är trött. Lite ovant för oss kanske att man gör det så ogenerat offentligt. :)

Svar: Ja det är skillnad på olika länder. Ingår liksom inte i vår kultur :)
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Ja, så är det men här passar det sig inte att sova på jobbet!
Ha det bra!

Svar: Nej det skulle inte vara så populärt :)
Mia Ahlstrand

3 Stare Ström:

skriven

Att få sova när man är trött är en lyx som inte vi har!

Svar: Ja vi skulle må bra av en liten powernap ibland!
Mia Ahlstrand

4 Anneli - A'la Foto:

skriven

Detta är ett tema jag inte borde vara med på för det kryper i hela kroppen när jag ser det fula ordet hen! Men din tolkning är fin och jag gillar den! :)

Ha en fin dag!

Svar: Tack! Jag gillar inte heller ordet. Använder det aldrig!
Mia Ahlstrand

5 Bp:

skriven

I mitt nästa liv blir jag en hund eller en katt. Vilken lyx att kunna slockna precis var- och hursomhelst:-)

Svar: Ja annars kan du ju bli en kines ;)
Mia Ahlstrand

6 Ingrid:

skriven

Det är säkert en han - karlar har samma förmåga som hundar och katter att bara lägga sig ner och slockna.
Fiffig tolkning i alla fall!

Svar: Ja den översta var en man i alla fall, vi försökte väcka honom för att betala men han viftade bara bort oss.
Mia Ahlstrand

7 Erik Semlan:

skriven

Den undre bilden är störtskön. Sova på jobbet.
Undrar om hen vaknar när man börjar plocka bland varorna? Tveksam om det skulle gå bra här i Sverige. Undrar om det är så bra för anställningen i Kina, tror inte det ses med blida ögon där heller.
Men hen kanske äger butiken och då spelar det kanske ingen roll.
Fast kanske har jag fel...
Underbara bilder

Svar: Tack! Den översta bilden är från en klädaffär o vi försökte väcka killen för att betala o slippa stå i lång kö hos den andra expediten, men han viftade bort oss och la sig ner igen :) Ett väldigt annorlunda land på många sätt!
Mia Ahlstrand

8 Eva Trillian:

skriven

Det låter ju sunt. Inte så sunt om man har en svensk chef - men sunt för kropp och själ på alla andra vis :)

Svar: Ja vi skulle också må bra av en liten tupplur ibland :)
Mia Ahlstrand

9 Anemonen:

skriven

Kanske jobbar de hela dygnet och går inte hem utan tar sig en lur när sömnen kommer smygande. Alltid gott med en powernap.

Svar: Så kan det vara :)
Mia Ahlstrand

10 Anki-itte:

skriven

Förstår dem. Jag har samma behov nu för tiden.

Svar: Ja det blir lätt så :)
Mia Ahlstrand

11 Pysselfarmor:

skriven

Oj somnat på sin "post"! Det skulle vara skönt att ta sig en tupplur vid skrivbordet på jobbet utan att skämmas ;-))

Svar: Testa vet ja! Vad tror du chefen säger :)
Mia Ahlstrand

12 Freja:

skriven

Sån är jag just nu oxå, det går att somna var som helst. I dag somnade jag nästan i ett väntrum...

Svar: Många som får utmattningsdepression blir ju just trötta och sover o sover. Och behöver säkert det! Jag blev precis tvärtom, helspeedad och sov aldrig, inte ens på nätterna. Har kanske sovit 3-4 hela nätter de senaste 25 åren...
Mia Ahlstrand

Kommentera här: