Förbereder...

Har varit utan internet ett dygn. Tänk vad handikappad man blir. Och då har jag ändå kommit ut på nätet via telefonen. I-landsproblem skulle min son säga!
Har börjat få lite resfeber... Funderar på vad jag ska ta med mig. Så lite som möjligt och ändå allt vi behöver i två månader. Dessutom är det ju både varmt och kallt där beroende på var i Sydamerika vi kommer vara.
Har i vilket fall som helst sytt fickor på våra byxor/shorts på insidan. Då kan man ha lite kontanter i vanliga fickan och ge bort om man blir rånad och sen har man kreditkortet på insidan av byxorna :)
Beige tyg i de beiga shortsen och
jeanstyg i jeansen. Det måste ju matcha!
1 BP:

skriven

Så ni ska vara borta i två månader - helt underbart. Å ni ska ju också titta på fotbolls-VM. Gissa om jag är sååååååå avis.
Smart förresten med innerfickorna i byxorna. Brasilien, speciellt Rio de Janeiro är ju ökänd för sina "duktiga" ficktjuvar. Ha inga dyra smycken/klockor på er heller.

Svar: Ja visst är det lääänge! Kändes så avlägset förut men nu är det ju snart dags... Lite nervöst. Vi hoppas få tag i biljetter till nån match men annars får vi nöja oss med storbilds-TV och den härliga VM-stämningen. I Brasilien kommer vi bo i Natal, ligger högt norrut, mkt varmare än Rio och dessutom 45 000:- billigare för ett hotellrum där i 9 dar än i Rio. Helt galna priser under VM. Nej vigselringar får stanna hemma. Det enda dyra jag tar med är kameran! Och det blir bara mannens jobbdator, vi delar på den. Men ska se till att hinna blogga förstås!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: