Härlig helg med vårvärme

Äntligen äntligen sol och varmt. Hela 13 grader idag. Igår var min man med mig till stallet, han sprang o jag red, vi började först med en runda i skogen, mötte en älg och min häst gillar inte älgar... dessutom var det massa omkullvälta träd mm så vi tog en annan runda. Var ute ett par timmar, men självklart stötte vi på ännu en älg innan vi var tillbaka i stallet.
När vi kom hem satte vi oss mot husväggen och njöt av solens strålar (och ett glas rosé).
 
Idag var en kompis och jag ute i de sörmländska skogarna och promenerade och fotade i några timmar. Så mysigt och skönt.
Nackdelen med solen är att det syns hur skitigt allt är, så har hunnit med att putsa några fönster också. Inte roligt, men välbehövligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Härliga helgbilder! :) Det gör gott för humöret med sol och vackert väder :)

Svar: Tack! Ja det gör det verkligen!
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Nu är det vårkänning! Underbart! Blir så glad av dina bilder!

Svar: Ja vilken härlig årstid vi har nu :)
Mia Ahlstrand

3 Stare Ström:

skriven

Härligt solig helg hos dig också!

Svar: Ja så skönt :)
Mia Ahlstrand

4 BP:

skriven

Du har då lagt upp perfekta bildbevis på den här helt underbara helgen - enligt SMHI den varmaste på 50 år. Tänk om det skulle hålla i sig. Det ska vi hoppas!

Svar: Tack! Skulle bli lite regn imorn men sen sol igen. Vi hoppas på sol o värme!
Mia Ahlstrand

5 Borgmästaren:

skriven

Fina bilder som verkligen förmedlar känslan av vår!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

6 Freja:

skriven

Härliga bilder, och tänk att du kunde fota älgen, kul!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

7 Monica o Jacob:

skriven

Vilka härliga vårbilder, bild två med sin stillhet är så fin;-)
Ha en bra måndag

Svar: Tackar och detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

8 Bitte:

skriven

Vilka härliga bilder.Och vad mysigt det lät med en ridtur i den fina naturen. Ibland kan jag sakna tiden som hästägare så mycket så att det gör ont i hjärtat .Ha en riktigt bra vecka.

Svar: Tack! Ja det är något visst att ge sig ut i naturen på hästryggen. Total avkoppling på det mentala stadiet :)
Mia Ahlstrand

9 KajsaLisa:

skriven

Oj,du fångade en älgkalv, snyggt. Men bilden på det faluröda huset och den på sjön är nog dom jag gillar mest

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

10 kiki freese:

skriven

Underbara bilder från din helg. Att du älgen på bild är en höjdare. Fler såna här dagar, eller hur?
/Kiki

Svar: Tack! Ja många fler såna dagar tack!
Mia Ahlstrand

11 Anitas Malta:

skriven

Härliga bilder Mia och vilken underbar helg !! Låter som rena drömmen att ta sig en ridtur ut i naturen med maken som följer med men inte på häst ;-) Två älgar !! Wow.. har aldrig mött en älg i skogen, vilket äventyr eller kanske vardagsmat hos dig som är så ofta ute i nature ;-) Ha en skön fortsatt vecka däruppe i nord !!

Svar: Tack! Ja det är så skönt att komma ut i naturen o mannen gillar att springa bredvid :) Tyvärr är det inte första gången vi möter älg, händer ganska ofta... Älg, vildsvin, hjortar, grävlingar, rävar - skogen är full av dem. Ha det bra du med :)
Mia Ahlstrand

12 Marit Johansson:

skriven

Vackra vårbilder. Ja det är inte kul att se all smuts.. idag låg jag på golvet och gjorde plankan och solen lyste in och jag såg all smuts nere på köksinredningen :) upp och torka lite sen ner i plankan igen.. haha..

Svar: Tack! Ha ha, det blir ju perfekt motion :)
Mia Ahlstrand

13 Anni:

skriven

Åh, vilka ljuvliga vårbilder - jag kan höra Ronja Rövardotter vråla!

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

14 Freja:

skriven

Sv: Flaskan med iste hittar jag på både ICA och Coop här där jag bor, men inte bland övrig dricka utan på en särskild hylla för internationell mat. Där brukar det oxå finnas olika popcornskryddor, marsmallowfluff och oreokakor. Jag brukar alltid kolla där efter Irn Bru (läsk) och Reeses peanut butter cups (världens godaste godis) och om Irn Bru inte finns köper jag iste. Dyrt men gott!

Svar: Måste kolla efter den, såg så himla gott ut :)
Mia Ahlstrand

15 Nett:

skriven

Vilka härliga vårbilder :)

Svar: Tack! Ja det var en skön helg :)
Mia Ahlstrand

16 Pionen:

skriven

Ja äntligen är det vår i luften.

Svar: Ja så härligt!
Mia Ahlstrand

17 sannafotografier.com:

skriven

Underbara vårbilder :)

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

18 Anki:

skriven

Många härliga vårbilder - du hade också en fin helg! Hade gärna tagit en tur på hästryggen... många år sen senast... tyvärr vill inte kroppen riktigt som jag längre...

Svar: Tack, ja den var så härlig! Jag är glad för varje år som jag kan fortsätta rida, har en egen stor ponny och rider nästan dagligen :) Så härligt att vara ute i naturen på det sättet :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: