Fototriss - grodperspektiv

Idag ska ni få se hur världen ser ut från mitt perspektiv. När man är så här liten och alltid får titta uppåt ser världen helt annorlunda ut jämfört om man är någon meter högre upp.
 
På skolgården står det gamla vattentornet. Det används inte längre. Jo till konstnärer som vill visa upp sin konst. Hu jag får nästan svindel när jag tittar så högt...
 
Barnen tycker det är jättekul att åka i full fart nerför denna. Själv skulle jag aldrig våga...
 
Andras tolkning på grodperspektiv finns hos:
 
1 Freja:

skriven

Härliga bilder, snyggt trissat! Älskar den första bilden, grodor är så söta!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Tufft att var en liten groda i den stora världen! Fin triss!

Svar: Tack! Ja nu vet vi hur de har det :)
Mia Ahlstrand

3 Matfarbron:

skriven

Är den lilla grodan en prins?

Svar: Eftersom jag redan har en prins så fick han ingen puss, men vem vet? :)
Mia Ahlstrand

4 lilalili:

skriven

kanonbilder i din triss! De första bilden blir min favorit här hos dig!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

5 BP:

skriven

Du följde ju min makes instruktioner ang. grodperspektiv till punkt och pricka.
Bonus att du t o m fick tag i en riktig groda:-)
Jag gillar ju byggnader så det höga tornet är min favo:-)

Svar: Tack! Ja grodan är från i höstas men det har du säkert redan listat ut av det gula lövet :) Det gamla vattentornet har ett icke rumsrent smeknamn som du kanske kan lista ut av formen ;)
Mia Ahlstrand

6 Anneli - A'la Foto:

skriven

Rolig tolkning där grodan så klart blir favoriten då den är såå söt! :)

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

7 Stare Ström:

skriven

Kul triss!

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

8 Linnéa:

skriven

Så rolig att få följa första bilden, den lilla grodans fundering om hur livet ser ut där uppe. Kanske väntar han på en puss så han får bli en prins och nå upp till de höga höjderna.

Svar: Ja eftersom jag redan har min prins så fick han ingen :)
Mia Ahlstrand

9 Anni:

skriven

Vattentorn på skolgården, det var en spännande plats! Jag gillar vattentorn, tycker att de är intressanta byggnader med sin speciella funktion.

Svar: Det nya vattentornet står på en mycket mer avlägsen plats, men det här är så mycket finare :)
Mia Ahlstrand

10 anki-itte:

skriven

En trevlig triss från grodperspektiv. Grodan är så fin.

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

11 Lajsas Fotografi:

skriven

Det var mig då en riktigt liten groda =) Kul att du använt dig av den grodans perspektiv att se på saker, där till och med rutchbanan är enorm! Snyggt! =)

Sv: Tack så jättemycket för din fina kommentar hos mig! Blev så glad =)

Svar: Tack! Tänk att det måste se ut så för grodor och även för små barn...
Mia Ahlstrand

12 Scaniatjejen:

skriven

Så himla söt groda på första bilden! Läckert med rutschbanan ur det perspektivet också.=)

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

13 Marit Johansson:

skriven

Så roligt att du fick med en riktig groda på en bild :) fina bilder till temat!

Svar: Tack! Grodan låg i arkivet o väntade och hoppade fram o ville vara med :)
Mia Ahlstrand

14 Pysselfarmor:

skriven

å en så liten pytte pytte groda...DET är nog en äkta prins det!
Jag undrar egentligen hur mycket grodor kan se....

Svar: Ja det skulle vara intressant att veta... tänk att alltid se allting ur deras perspektiv.
Mia Ahlstrand

15 KajsaLisa:

skriven

tycker rutshbanan blev ett bra exempel på att man kan skapa en annorlunda bild med enkla medel. Det gäller bara att hitta motiven som gömmer sig överallt.

Svar: Ja, tycker det var ett roligt tema att få testa att fota nerifrån marken. Hade aldrig fotat den rutschkanan annars...
Mia Ahlstrand

16 Tomtan:

skriven

Härlig triss!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

17 Caroline:

skriven

Nä för en liten groda är nog rutschkanan rätt skrämmande...

Svar: Skulle tro det :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: