A dream coming true

En lördagsmorgon för ca fem år sen satt jag o bläddrade i lokaltidningen till frukost. I lördagsbilagan har de alltid något restips och denna gång handlade det om Ecuador och Galapagos. Jag föll pladask för det jag läste, klippte ut artikeln och tänkte att dit ska jag åka någon gång i framtiden.
I morse lämnade vi Ecuadors fastland, satte oss på planet och flög 100 mil rakt ut över Stilla havet till Galapagos! Nu är vi här!
Galapagos består av massor av vulkanöar. Charles Darwin var här redan på 1800-talet och det var här hans evolutionsteori kom till. Hur alla arter har utvecklats olika beroende på vilken föda de ätit, hur o var de bor etc.
Just nu känner jag mig som ett barn innan julafton som bara väntar på att öppna alla julklappar. Jag bara längtar efter att ta båtarna ut på de olika öarna och upptäcka växtligheten o djurlivet där. Ska bli så spännande!
Någon sorts pelikan.
Svarta stenar? Inte så speciellt...
Tittar man noggrannare ser man att det ligger små ödlor på var o varannan sten.
Galapagos är mest känt för sina sköldpaddor och om några dagar hoppas jag kunna visa foton på några som är lite mer levande än denna :)
 
1 Bp:

skriven

Det är ju helt fantastiskt att du kan blogga från Galapagos! Snacka om att jag älskar internet!
Å eftersom jag älskar sköldpaddor så väntar jag otåligt på bilder!
Åsså hoppas jag att ni får tag på biljetter till någon match!

2 Caroline:

skriven

Men vilken häftig resa du är ute på!
Har en kompis som var där för något år sedan, drömde mig bort riktigt när jag kollade igenom alla foton hon hade knäppt.
Det är nog en resa jag skulle vilja göra själv :)

Kommentera här: