Så här ser det ut där jag är

Igår och idag har jag vandrat på Isla del Sol i Titicacasjön i Bolivia. En fantastisk upplevelse med vacker natur och underbar vandring.
 
Titicacasjön ligger på 3 800 meters höjd och är världens högst belägna sjö med båttrafik. Den är drygt 8 000 kvadratkilometer. 19 mil lång och som bredast 5 mil.
 
Snöklädda bergskedjor mot den Bolivianska sidan. Åt Peruhåller var bergen gröna. Sjön ligger på gränsen mellan Bolivia och Peru. Idag var vi på Bolivianska sidan men imorgon åker vi vidare till Peru-sidan. I morse var det nollgradigt när vi startade vandringen. Sen blev det varmare och varmare under dagen.
 
En liten paus med vacker utsikt. Pausar behövdes då och då eftersom det är väldigt jobbigt att vandra på denna höga höjd.
De flesta andra i dagens fototriss har säkert lite varmare bilder att visa upp :)
 
Bilderna får även representera min helg hos Marits helgbild.
 
1 Monica o Jacob:

skriven

Jag är inte ett dugg avundsjuk;-)
Ha en bra vecka;-)

2 Eva Trillian:

skriven

Vilka vyer! DU har det bra :) Härligt!

3 Gärdsmygen:

skriven

Oj! Vilka vyer! Mäkta imponerad!

4 Sophia:

skriven

Tack för din kommentar :) Vilka härliga bilder, ser verkligen underbart ut! Önskar dig en fin dag!

5 BP:

skriven

Vilken fantastisk natur! Det första jag tänkte på var höjden. Tänkte fråga hur det går med flåset, men det skrev du ju.
Vilken toppen resa ni gör och så många härliga upplevelser. Dessa helgbilder är nog svårslagna...

6 kiki freese:

skriven

Wow, vilka hissnande miljöer. Jag är såååå avundsjuk på ert äventyr.
/Kiki

7 Anitas Malta:

skriven

Vilka fantastiska bilder !! För att inte tala om upplevelsen att vara där. Tack för att du delar med dig till oss andra. Är också inte så lite avis på era äventyr..

8 Life of Johanna:

skriven

oh så vackert :)

9 Freja:

skriven

Så vackert! Jag förstår behovet av att vila på grund av höjden, men det kan ju oxå vara värt att pausa bara för att ta in allt det vackra!

10 KajsaLisa:

skriven

Herregud vilka vyer, snyggt fotat.

11 Skogstrollet:

skriven

Vi här uppe i Arjeplog är faktiskt igång med att vandra upp bland fjälltopparna i kommunen, "Top of Arjelog". Är fullproppad med utsikt och vyer men så högt kommer vi aldrig. Bara mellan 500 - drygt 1000 möh.
Vilket sagolikt landskap du visar upp!

12 Hanna:

skriven

Wow, helt underbara bilder, vilket äventyr!

13 Marit Johansson:

skriven

Men guuud så vackert... jag som tycker att arjeplogsfjällen är mäktiga :) de är ju ingenting mot det där :)

14 Skogstrollet:

skriven

Jag är ju en smula van att färdas upp bland berg och fjäll. Här klättrar vi som attan i Arjeplog i "Top of Arjeplog". Har blivit jättepopulärt. Men de bergen är från 400 meter ö.h. upp till ca 1200 meter ö. h. Vi är proppad med utsikt och natursköna vyer. Men de bilder du visar här är strået vassare. Så otroligt mäktigt!

15 Berit E i Kasperian:

skriven

En sån tur att det var detta tema just när du var där - så att vi fick se dessa fantastiska bilder! Oj, en sådan natur! Nästan svårt att fatta att en så enorm sjö kan finnas på den höjden.
Tack för din fina triss!

16 Tomtan:

skriven

WOW!!!! Va vackert! Måste vara en underbar resa!

17 Caroline:

skriven

Ja det var sig en lite annorlunda "så här ser det ut där jag är", till skillnad från min.
Träffade faktiskt en bekant idag, som precis varit i Peru.

Kram

18 Herr Nilssons Fru :

skriven

Borde de inte vara lag på att ta med sin bloggsystrar o bröder på sådana vandringar? man blir ju grön av avund, fattar du hur man ser ut när man är grön?
Skämt o sidor (på fullaste allvar)
Underbara bilder på en underbar plats.
Kramiz

Svar: Jomen visst skulle det vara lag på det! Tänk vad vi alla skulle få resa då :) Kram
Mia Ahlstrand

19 Erik Semlan:

skriven

Du bjuder på en massa fina och intressanta bilder från er resa i Sydamerika.
Titicacasjön är i alla fall roligt att säga. ;-)
Vilken sjö, för att ligga på en så hög höjd. Undrar om höjden påverkar fiskarna i sjön på något sätt. Finns det fiskar i sjön?

Svar: Det finns supergod forell! Och lite andra fiskar :)
Mia Ahlstrand

20 Pumita:

skriven

Ååh, jag får gåshud när jag ser dina bilder. Nu förstår du vad jag menar, visst? ;) Det enda jag inte saknar är kylan. Fast å andra sidan, jag var där i november, dvs. försommar, och övernattade på hotell (basic men ändå) i Copacabana.

Svar: Förstår precis vad du menar! Så underbart vackert! Värt att frysa lite...
Mia Ahlstrand

Kommentera här: