Vinterhelg

Förra helgens snö ligger kvar och ännu mer har kommit, så härligt! Denna helg har det blivit mycket idrott och motion. Dels massa idrotts-tittande på TV, skidskytte, handboll, slalom mm. Och nu börjar ju Sverige precis spela handboll mot Ryssland. Viktigt att de vinner nu eftersom de inte fick med sig några poäng i fredags.
Ett par härliga ridturer i snön!
 
Och vår kära orienteringsklubb har lyckats spåra upp nästan 9 km på åkern bredvid elljusspåret. Massor av folk var ute och åkte.Det var två år sen jag åkte skidor så jag anar att det kommer kännas lite här och var i morgon... Men härligt var det!
 
Bilderna är tagna med mobilen så inte världens bästa kvalite.
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Ljuvlig hästbild! Hoppas du inte blir alltför justerad i morgon! Det sätter sina spår med nya rörelser!

Svar: Tack! Lite träningsvärk tar jag gärna men har haft problem med en höft i flera år och ena knät i ett år, men nu gjort rehab-övningar i ett års tid så jag hoppas att inte höft o knä värker bara :) Och imorgon är det yoga!
Mia Ahlstrand

2 B i r g i t t a:

skriven

Så mysigt! Jättefin bild den första :)
http://foto.rudenius.se/?p=2487

Svar: Tack! Ridtur i snö är alltid mysigt! Bättre än lera :)
Mia Ahlstrand

3 Eva Trillian:

skriven

Vackra vinter bilder! Gillar perspektivet i första bilden :)

Svar: Tack! Taget från hästryggen :)
Mia Ahlstrand

4 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Tack, ja pulka är roligt!
Fina bilder :-)

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

5 Beppan:

skriven

Härligt med sådana vinterhelger som bjudit på både inomhus- och utomhusaktiviteter.
Din andra bild är hur skön som helst!

Svar: Ja idrott är härligt på ute och framför TV:n :) Tackar :)
Mia Ahlstrand

6 Lottisen:

skriven

Så vackert med snön! Låter som en riktigt mysig vinterhelg!

Svar: Ja så skönt nu med snö o vinter istället för lera o regn :)
Mia Ahlstrand

7 Elisabeth:

skriven

Första bilden var jättefin! Härligt perspektiv! Elisabeth

Svar: Tackar! Taget uppe på hästryggen :)
Mia Ahlstrand

8 Marit Johansson:

skriven

Du har haft en bra helg verkar det som. Fina bilder från hästryggen :)

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

9 Monica o Jacob:

skriven

En härlig helg full av aktiviteter;-)
Ha en skön vecka

Svar: Tackar och detsamma!
Mia Ahlstrand

10 Anni:

skriven

Skidspåren ser ju ut som en labyrint! Det tog ett tag för mig att fatta att det var snön som var det viktiga, inte utrymmet mellan snövallarna ;-)

Svar: Ha ha så är det. Det är för lite snö i skogen för att kunna spåra elljusspåret, men de har samlat ihop snön på åkern och gjort spår runt tunt som en labyrint, 8,9 km totalt. Jag hoppade ut på yttersta spåret igen efter en timme o åkte till bilen, ville inte ta ut mig för mycket :)
Mia Ahlstrand

11 Anita - Malta:

skriven

En helt underbar bild på hästen Mia !! ...och vilken aktiv helg ! Skidor var det väldigt länge sen jag hade under fötterna men att det kändes i kroppen efteråt det minns jag väldigt väl ;-) Kul och nyttig motion för hela kroppen.
Hoppas din f.d arbetskamrat kommer att trivas här på Malta. Ja, jag bor i Sliema. Den bästa delen på hela ön med bara någon hundra meter till havet ;-)
Önskar dig en skön fortsatt vecka !!

Svar: Tack! Kul att det är samma ställe :) Vem vet, kanske åker ner o hälsar på någon gång i framtiden :)
Mia Ahlstrand

12 Mormor:

skriven

Ble du stiv, i dag?
Flotte bilder, synes nå jeg.
Ha en deilig kveld :)

Svar: Har nästan inget ont alls idag :) Så det är bara att ut o åka igen!
Mia Ahlstrand

13 Bp:

skriven

Inget fel på den bildkvaliteten! Det ser riktigt mysigt ut med kusen och jag föreställer mig att jag sitter på en vagn bakom med massvis med pälsar runt mig... å en fickplunta;-)

Svar: Ha ha! Har faktiskt en vagn o brukar köra henne ibland! Har satt dit en liten cykelkorg på vagnen så man kan ha picknick med sig, men fickplunta har jag inte tänkt på :)
Mia Ahlstrand

14 Stare Ström:

skriven

Verkar vara en fin helg!

Svar: Absolut!
Mia Ahlstrand

15 Freja:

skriven

Hästbilden är läcker! Jag som har skidspår från november till april utanför knuten, jag åker aldrig skidor...

Svar: Tack! Åh hur kan du låta bli!? Skidor som är så suveränt skönt o kul!
Mia Ahlstrand

16 KajsaLisa:

skriven

Ser härligt ut.

Svar: Ja det var det också :)
Mia Ahlstrand

17 Hanna:

skriven

Jaaa, visst är det underbart med snön! :D Jag älskar det! :D

Svar: Jättehärligt!
Mia Ahlstrand

18 kiki freese:

skriven

Vintersport ger sådan härliga röda kinder.
/Kiki

Svar: Ja visst! Och så kan man krypa upp i soffan sen med gott samvete :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: