Hemmagjord

Hemmagjord är ämnet idag hos tisdagstema. Passar mig ganska bra som gillar att pyssla och baka. Något som jag ofta och gärna bakar är knäckebröd med massa frön på. Blir så himla gott!
Om någon vill prova så finns receptet här!
 
Annat hemmagjort hittar ni hos
 
 
1 Klimakteriehäxan:

skriven

Imponerande och säkert jättegott! Men bara en liten fråga: varför hålet i mitten???? ska de hängas på stång?

Svar: Hålet är mest för att det ska se snyggt ut :) Men jag brukar ge bort i present och då kan man knyta sidenband runt brödet när man gjort hål!
Mia Ahlstrand

2 Anita - Malta:

skriven

Ser jättegott ut !! Sådär lagom tunna och krispiga. Tycker du är duktig som pysslar och sysslar med så mycket men förstår att du gillar vad du gör ;-)

Svar: Skulle kunna vara hemmafru på heltid och bara baka, sylta, safta etc om jag bara hade massa folk omkring mig. Och det har jag ju oftast :) Har gått fotopromenad med en vän på dagen och nu en kvällspromenad med en annan vän. Ja jag gillar nästan allt jag gör :)
Mia Ahlstrand

3 Mormor:

skriven

Det så ikke dumt ut.
Skal de stables? jeg tenker på hullet i midten.
Ha en flott kveld :)

Svar: Hålet är mest som prydnad :) Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

4 Ingrid:

skriven

Så gott det ser ut! Jag har nu läst receptet och sparat det som bokmärke och jag kommer att baka dessa endera dagen.

Svar: Roligt! Det är riktigt smaskigt. Se till att kavla riktigt tunt.
Mia Ahlstrand

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Ser gott ut! Tunt och krispigt, mums!

Svar: Mmm jättegott!
Mia Ahlstrand

6 Stare Ström:

skriven

Ser läckert ut. Säkert mycket godare än palmspriten jag bjöd på. Den smakade...sprit!

Svar: Haha, ja jag tar hellre lite knäckebröd :) Möjligtvis lite rödvin till :)
Mia Ahlstrand

7 Anita A:

skriven

Ser väldigt tunna ut. Och goda!

Svar: Ja de är jättegoda!
Mia Ahlstrand

8 Leena:

skriven

Ser jättegott ut! Jag har tänkt att baka knäckebröd eftersom det är något som jag verkligen gillar men det har inte blivit av. Men ser jag tillräckligt många lyckade hembak så ska jag nog komma till skott ...

Svar: Javisst, bara att testa! Kavla så tunt du kan!
Mia Ahlstrand

9 Freja:

skriven

Det ser fantastiskt knisprigt knastrigt ut!

Svar: Och det är det också :)
Mia Ahlstrand

10 Rantamor på näthinnan:

skriven

TACK, TACK för att du hade lagt ut receptet,
har aldrig bakat just knäckebröd, men nu ska det bli av.

Tjingelingen från Rantamor.

Svar: Lycka till! Det är riktigt gott!
Mia Ahlstrand

11 paula i pörtet:

skriven

Hej, jag kan tala om att det är helt fel tidpunkt att klockan kvart över 9 på kvällen surfa runt bland tisdagsteman och hitta den ena läckra matbilden efter den andra! Snålvattnet rinner och magen knorrar...
Kram

Svar: Ja det kan jag verkligen hålla med om! Jag är så onyttig så jag dricker te och äter ost o kex varje kväll :)
Mia Ahlstrand

12 BP:

skriven

Duktig tjej!!! Å dessa knäckebröd såg ju verkligen goda ut. Mums med lite ost på till exempel.

Du får gärna skicka hit några. Är nämligen totalt opysslig och har aldrig bakat nå't i hela mitt liv. Oooops;-)

Svar: De är supersmarriga! Visst det kommer lite smulor i ett kuvert snart :)
Mia Ahlstrand

13 Annika:

skriven

I dag var det verkligen ett roligt tema. Fanns mycket att välja mellan. Jag är precis som du, gillar att pyssla och fixa i köket. ditt knäcke ser verkligen smarrigt ut.

Svar: Ja visst var det kul! Många maträtter o annat gott som frestar en nu :)
Mia Ahlstrand

14 Annika:

skriven

I dag var det verkligen ett roligt tema. Fanns mycket att välja mellan. Jag är precis som du, gillar att pyssla och fixa i köket. ditt knäcke ser verkligen smarrigt ut.

15 Monica o Jacob:

skriven

Ja det ser riktigt läckert ut;-)

Svar: Ja bara att prova :) Jättegott!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: