25 års sömnproblem - borta med vinden!

Efter att inte ha sovit en hel natt på 25 år känns det helt otroligt att kunna göra det! Att sova fram till 5-6 på morgonen och känna sig utvilad för att jag inte har legat vaken halva natten. Helt fantastiskt!
 
Med jobb i restaurangbranschen med många sena nätter blev det inte mycket sömn. Två småbarn som aldrig sov gjorde inte saken bättre. Vår dotter sov sin första hela natt när hon var i 10-årsåldern. Då hade jag sovit så lite i så många år så jag sov aldrig mer än 3-4 timmar/natt. Ett par år senare gick jag in i den berömda väggen och många som gör det sover ju dygnet runt, men jag var för uppspeedad för att kunna sova.

De flesta svenskar har brist på magnesium och det kan ge just sömnproblem (och mycket annat). Har senaste månaden använt Magnesium-lotion. Man kan även ta tabletter men kroppen tar upp lotion bättre. Så varje kväll innan jag lägger mig smörjer jag in huden med ca en tesked lotion och sen sover jag som en prinsessa :)
Visst kan jag ha sämre nätter nu också, som inatt när migränen kom tillbaka. Men det är en otrolig skillnad sen jag började med magnesium. Så enkelt och så effektivt!
 
 
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Så häftigt att det fungerar! Och så skönt!
Tack för fin kommentar :)

2 kiki freese:

skriven

Sån himla tur att du hittade rätt sak för dig. Alltså så få timmars sömn hade jag aldrig klarat.
/KIki

3 BP:

skriven

Outch! Tycker synd om dig och förstår varför du gick in i väggen. Det hade jag också gjort. Jag klarar ine ens av att sova mindre än 6 timar/natt utan att vara helt död. Å tack för Magnesium-tipset, Ingen dum idé alls faktiskt. Jag brukar gå upp en gång/natten för att kissa så jag undrar om Magnesium hjälper mot det också.

Fantastiskt att du har blivit "botad".!

4 Hanna:

skriven

Något att fundera över, jag som sover så dåligt. Ska till och med på sömnutredning i januari. Bra att du hittat något som fungerar för dig!

5 Paula i pörtet:

skriven

Hej, jag sitter och gapar som en fisk på torra land! Att man kan ha brist på mineraler vet jag, men jag visste inte att just magnesiumbrist ger sömnproblem o ännu mindre begrep jag att man kunde åtgärda det på annat vis än att stoppa i sig ett piller! Det låter helt fantastiskt...
Men hur i all sin dar har du orkat vaka så många år? Var din dotter sjuk eftersom hon inte sov om nätterna? Jag har nog varit bortskämd med en dotter som somnade 7 på kvällen och sov hela nätterna redan från 6 månaders ålder. Inte underligt du gått in i väggen...
Ha en skön fjärde advent! Kram

6 Monica o Jacob:

skriven

Låter nästan för bra för att vara sant, hoppas det håller i sej;-)
Ha det bra

7 bara anna:

skriven

Det ska jag nämna till min väninna, hon sover jättedåligt och har fått börja med sömntabletter. Var finns det att köpa?

Ha en skön kväll!

8 Freja:

skriven

Något för mig att testa!

9 Marja:

skriven

Låter verkligen spännande! Men bara en tesked... och vilken del på kroppen smörjer du in? :)

10 Violen på Brandholmen:

skriven

Tack för tipset! Kanske något att testa för jag sover också dåligt. Var köper du det?
Min vinprovning gick bra. Hade baserat den på kvalitetsviner som släpps ut i små kvantiteter, ca 200 kr flaskan.
Ha en skön fjärde advent!

11 Herr Nilssons Fru:

skriven

Men - de här måste jag läsa mer om. Fantastiskt ju :) vilka grejer de finns.
Kramiz o God JUl

Kommentera här: