Ett gott skratt förlänger livet!

Mamma fyllde ju 70 förra veckan. Och idag tog min moster Lillemor med sig min snart 93-åriga mormor och överraskade mamma och pappa. Nu när mamma och pappa har flyttat har de hiss och då kan mormor komma upp! Vi andra visste om det, så både jag, mina syrror, ena syrrans son, vår kusin Malin och hennes barn kom dit. Mamma blev så överraskad och glad!
 
Vi skulle ta lite familjefoton, men mormor tyckte inte hon var så fin i håret... Du kan få låna min peruk säger syrran på skoj...
 
 
Vi skrattade så vi grät allihopa!
 
Fr.v: min moster Lillemor, jag, syrran Lena, mormor Svea, mamma Christina och syrran Ingela.
 
Mormor har fött 9 barn, 7 söner och dessa två döttrar.
 
Yngsta släktingen Elton, mitt kusinbarn.
 
En välbehövlig eftermiddag med mycket skratt. Kunde behövas. Inte nog med att syrran har bröstcancer, i tisdags fick mamma besked att även hon har bröstcancer. Så nu väntar operation och strålning. Troligtvis slipper hon cellgifter i alla fall. Alltid något.
 
 
 
1 Olle Åhman:

skriven

Det var trevligt att se de fina bilderna med släkten! Tack Mia!

2 Olle Åhman:

skriven

Det var trevligt att se de fina släktbilderna! Tack Mia!

3 BP:

skriven

Måste säga att jag nästan gråter en skvätt här - av olika anledningar...
Men jag tycker att alla tjejer i din familj verkligen bjuder på sig själv. Vilken modig syrra som vill vara med utan peruk - det är strongt det tycker jag, väldigt strongt. Å om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag att hon ska kasta peruken. Hon är väldigt vacker utan. Jag menar det!
Din mormor verkar vara en riktig krutgumma med mycket humor - hur skön som helst -nio barn - helt otroligt! Hon ser betydligt yngre ut än sina 93 år!

Å din mammas cancer har jag ju redan kommenterat - Hon verkar ta det hela med ro... eller?

4 Caroline:

skriven

Att man ser positivt på livet kommer man långt med, det verkar ni alla göra.

Kram

5 Eva Trillian:

skriven

Ett väldigt rörande inlägg :) Leendes med tårar i ögonen!
Underbart ögonblick för er alla att bevara i hjärtats vrå med alla de andra!

6 Scaniatjejen:

skriven

Så underbart, vilken kärlek i de bilderna! Tråkigt att höra om bröstcancern, håller tummarna för att de ska tillfriskna snart.

7 Hanna:

skriven

Tack för trevliga kommentarer i min blogg! :)
Nu finns efterfrågade bilder ute, från Julita och Sundbyholm. :)

Vilka härliga släkt-bilder! :)

8 kiki freese:

skriven

Även jag gillar och känner med er i sorg och förlösande skratt. Härligt med så många tjejer i olika åldrar.
/Kiki

Svar: Tack för ditt stöd!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: