Bråttom

Jag har då alltid hört och trott att sköldpaddor är väldigt långsamma. Men den här rackaren visade att det inte alls stämmer. Han måste ha spanat in något väldigt gott att äta för han fullkomligen svischade fram.
 
 
1 Bp:

skriven

Hahaha! H*n måste ha varit ett sällsynd exemplar, för sköldpaddor är långsamma, men allt är ju iofs relativt;-)

2 Scaniatjejen:

skriven

Haha underbart! Snyggt fångat!=)

3 Mormor:

skriven

Kanskje en partner eller mat?
For det pleier å få fart i mangt og meget.
HA en fin kveld :)

4 Monica o Jacob:

skriven

HIHI vilken racersköldpadda:-)ännu en myt avlivad :-)

5 Sophia:

skriven

Häftigt! :) och jag trodde också sköldpaddor var långsamma av sig!

6 Klimakteriehäxan:

skriven

Och stor var den också! Var mötte du detta fartvidunder?

7 Freja:

skriven

Så kul! Jag har sett ett youtubeklipp med en liten sköldpadda som leker med en boll, den är oxå oväntat snabb!

8 Paula i pörtet:

skriven

Haha, vilken bjässe, inte kan man tro att den har bråttom. Har dom några naturliga fiender? Ja förutom värsta rovdjuret människan menar jag...
Kram

9 Stare Ström:

skriven

Mat i sikte- kan tydligen få fart även på en sköldpadda!

10 Hanna:

skriven

Hehe, de små sköldpaddorna rör sig betydligt långsammare, men de har betydligt kortare ben också. Häftigt att få se en sådan bjässe på nära håll :-)

11 Jenny:

skriven

Man kan verkligen se svischet där på ena frambenet :)

12 Life of Johanna:

skriven

Vad tråkigt och läsa både din mamma och syster har cancer, hoppas de repar sig båda två. Cancer är ett jäkla skit, min mamma har med haft det :(

Svar: Ja den är verkligen en skitsjukdom!!! Syrrans är ganska illa, men mammas är lite lindrigare, tror de...
Mia Ahlstrand

13 Marit Johansson:

skriven

Alltså den ser ju helt overklig ut :)

14 bexollila:

skriven

ja såg också en annan video på fb häromdagen med en as snabb sköldpadda! hela livet har jag varit lurad hahaha!

Svar: Ja jag med :) Kul att du tittade in på min blogg!
Mia Ahlstrand

15 Caroline:

skriven

Trodde också att sköldpaddor var väldigt långsamma djur, ännu en anledning till att åka dit för att se hur snabba de kan vara ;)

Kommentera här: