Fototriss del 229: Mitt smultronställe

Fototriss firar 5-årsjubileum så jag börjar med att gratulera Helena till det! Fantastiskt att orka hitta på nya teman varje vecka i fem års tid. Själv har jag bara varit med sista året, och just Fototriss var anledningen till att jag startade min blogg överhuvudtaget.
Det finns många smultronställen runt om i världen. Australien var otroligt häftigt att uppleva, likaså Nya Zeeland och Kina. Grekland är ett land som vi alltid återvänder till, likaså Italien.
Exotiska ställen i all ära, men ett smultronställe jag inte klarar mig utan någon längre tid är den sörmländska skogen!
Att promenera runt och rensa tankarna och samla kraft och energi...
Eller oftast blir det en ridtur, sådär fem gånger i veckan... Jag är lite rädd för älgarna o vildsvinen, men oftast njuter jag bara av tystnaden och stillheten, och samspelet mellan häst o ryttare...
Häromkvällen var det så otroligt vackert när jag red en sen kvällstur. Tänk vad lycklig jag är som får uppleva detta!
 
Om ni vill se de andra deltagarnas smultronställe så gå in på:
 
 Detta är dessutom en tävling och man kan vinna presentkort från Vingresor och Dublin skulle jag gärna återvända till!
 
1 Anneli - A'la Foto:

skriven

Den sista bilden är vacker med sina varma färger men det blir ändå den första som blir min favorit! OJ så vacker den är! :O))

Ha en skön söndag!

Svar: Tack tack :)
Mia Ahlstrand

2 KajsaLisa:

skriven

Fina smultronställen du bjuder på, mittenbilden där du ramar in vattnet blev jättebra. Ifall du är intresserad så har jag en reseberättelse från Dublin jag lade in efter förra sommaren med lite tips och många bilder. Vill du läsa så skriv Dublin i sökrutan på min blogg.

Svar: Tack så mycket! Oj så många inlägg om Dublin du skrivit. Kul! Det jag gillade mest med Dublin var landsbygden utanför centrum där vi vandrade en del.
Mia Ahlstrand

3 B i r g i t t a:

skriven

Fina bilder du bjuder på :) Lycka till!

http://birgittas.wordpress.com/2013/09/08/smultronstalle/

Svar: Tack så jättemycket!
Mia Ahlstrand

4 Mormor:

skriven

Deilig triss. Hesthodebildet blir nr. 1 for meg.
Ha en flott dag.

http://www.starbear.no/mormor/2013/09/08/jubileumstavling-fototriss-fyller-fem/

Svar: Tack! Ja det är fint men lite suddigt, taget med mobilen och hästen vill ju inte alltid stå still :)
Mia Ahlstrand

5 Tantkalle:

skriven

Underbart! Jag gillar verkligen dina smultronställen, rogivande och avkopplande!

Svar: Tack! Ja vi har gjort liknande tolkningar båda två :) Skogen o naturen är fantastisk!
Mia Ahlstrand

6 Kaffehörnan:

skriven

Vad trevliga bilder

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

7 Beppan:

skriven

Härliga bilder från ditt smultronställe!
Ett besök i skogen är bland det mest rogivande jag vet.

Svar: Tack! Ja visst är det!
Mia Ahlstrand

8 Ninni:

skriven

Underbar tolkning...snygg triss....lycka till...!!!

Kram Ninni

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

9 Lena och Tommy:

skriven

Ser verkligen väldigt rogivande och vackert ut på dina bilder!

Svar: Tack, ja skogen är verkligen rogivande :)
Mia Ahlstrand

10 Jan Nordh:

skriven

Underbar tolkning & jätte fina bilder tagit .Önskar en trevlig Söndag

Svar: Tack! Och detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

11 Monica o Jacob:

skriven

Vilka fina bilder en ridtur i solnedgången är ju inte helt fel, bild ett blir min favorit väntar mej nästan att näcken ska dyka upp;-)

Svar: Tack tack :)
Mia Ahlstrand

12 Anna-Lena:

skriven

Utlandet i all ära... men Sverige ligger ändå närmast hjärtat.
Bild nr 1 visar en del av det vackraste här.

Svar: Tack! Ja vilket underbart land vi har :)
Mia Ahlstrand

13 Rajson:

skriven

Det är inte mycket som slår den svenska naturen! Dina bilder visar verkligen fina sidor av allt detta som vi tyvärr tar för givet.
Tack för din kommentar!

Svar: Tack! Ja vi blir lätt lite bortskämda med allt detta vackra runt omkring oss.
Mia Ahlstrand

14 Freja:

skriven

Så vackert, verkligen smultronställen!

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

15 Tomtan:

skriven

´Vilken underbar himmel!!!!

Svar: Tack!! Ja det var en magisk kväll :)
Mia Ahlstrand

16 Pysselfarmor:

skriven

Vackra underbara smultronställen finns det, som du säger, på många platser - både när och på längre avstånd. Det gäller "bara" att fånga stundens ögonblick! Det har du gjort!

Svar: Tack! Ja vi har ju så otroligt mycket vackert att njuta av!
Mia Ahlstrand

17 Annalisa:

skriven

De här bilderna var i min smak.
Annalisa

Svar: Tack! Vad roligt!
Mia Ahlstrand

18 Jah Hollis:

skriven

Ditt smultronställe ser inbjudande ut.

Svar: Tackar! Du är välkommen till "norr" :)
Mia Ahlstrand

19 Marit Johansson:

skriven

Vilken perfekt naturlig inramning i översta bilden, kanonsnygg!

Svar: Tack!!
Mia Ahlstrand

20 Anni:

skriven

Sörmland är oerhört vackert, så fint du visar det i din triss! Du har fångat stillheten och fridfullheten perfekt!

Svar: Tack för dina ord :)
Mia Ahlstrand

21 Elisabeth:

skriven

Riktigt fina bilder! =) Den första bilden blev min favorit! =)

Svar: Tack! Verkligen en favoritplats för mig!
Mia Ahlstrand

22 Karoleen:

skriven

En vacker triss med mycket att titta på =)

Ska bli riktigt svårt att välja ut finalister men också väldigt roligt. Vi håller tummarna =) Lycka till!

Svar: Tackar! Förstår att det måste vara jättesvårt att välja bland alla otroliga bilder! Lycka Till själv, med väljandet :)
Mia Ahlstrand

23 mammakero:

skriven

Vilken underbar och magisk triss du bjuder på! Älskar bild nummer ett!!! Så vackert!

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: