Fototriss del 220: Så här ser det ut där jag är

Helena på Fototriss vill veta hur långt våren har kommit och hur det ser ut där vi är. Har ju varit i Kina i två veckor. Här har våren/sommaren kommit lite längre än hemma (i alla fall innan vi åkte iväg).
Rosorna blommar för fullt!
 
Finns många gröna lummiga parker här.

Seglarna/surfarna har vaknat till liv i Qingdao.
 
Sista dagen i Kina och nu längtar jag hem till ljuva Sverige! Längtar ännu mer när jag kollar på alla andra härliga fototrissar!






 
1 Veiken:

skriven

Underbara bilder från Kina! Rosorna är så vackra! Snart är det likadant här! Du kommer hem lagom till allt det fina! :)

Svar: Tack! Ja nu är jag hemma och var bara tvungen att ut o fota i morse för det är så fint här hemma :) Underbart!
Mia Ahlstrand

2 irene:

skriven

härligt

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

3 Lotta:

skriven

Vackert trissat :)

Svar: Tack så mycket!
Mia Ahlstrand

4 Maria:

skriven

Underbara bilder från Kina!
Eftersom jag gillar rosor så får de bli min favorit :)
Ha en bra dag!

Svar: Tack! Ja det dröjer ett tag innan vi får njuta av rosor här hemma!
Mia Ahlstrand

5 Jah Hollis:

skriven

Fina trissbilder från Kina. Och här hemma har våren nästan blivit sommar nu medan du varit där.

Svar: Tack! Ja vad mycket som har hänt. Var ju bara tvungen att ut o fota i trädgården i morse :)
Mia Ahlstrand

6 sabina:

skriven

Fina bilder :)

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

7 Bertil:

skriven

Vackra bilder ! Här är det snart sommar medan du kinesar i kina...

Svar: Tack! Ja det är verkligen mycket som slagit ut här hemma nu :)
Mia Ahlstrand

8 Freja:

skriven

Åhh, vilka härliga bilder! Och lite annorlunda mot här i Sverige!

Svar: Tack! Ja hela landet är annorlunda! Så skönt att vara hemma igen :)
Mia Ahlstrand

9 Linnéa:

skriven

Intressant - från Kina. Peknings klimat är väl rätt likt vårt, minns jag då jag var där 1982. Fint att få se.

Svar: Kina är så stort så de har olika klimat i olika delar av landet. I Beijing är det lite varmare än här, ca 25-30 grader, oftast disigt av luftföroreningarna. Uppe i Qingdao var det klar fin luft, blå himmel, men lite kyligare o blåsigare ute vid havet. Väldigt kalla nätter.
Mia Ahlstrand

10 Elisabeth:

skriven

Vilka härliga bilder! =)

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

11 KajsaLisa:

skriven

Vackert och exotiskt, mittenbilden med mycket grönt och vatten blev bäst.

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

12 Marit Johansson:

skriven

Wow vilken lummig och fin trädgård!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

13 Violen på Brandholmen:

skriven

Fina vårbilder från Kina! Alltid lika roligt att se bilder från andra länder!
Välkommen hem! Nu får du njuta av försommaren här hemma!

Svar: Tack! Jag njuter i fulla drag :)
Mia Ahlstrand

14 Nett:

skriven

Härliga bilder, kul att se hur det ser ut där.. Välkommen hem igen!

Svar: Tack så mycket! Skönt att va hemma :)
Mia Ahlstrand

15 Pysselfarmor:

skriven

jag tänkte väl det att rosorna kan väl inte blomma här i Sverige nu....vackra färger på dem.

Svar: Nä vi får allt vänta ett tag till på rosorna :)
Mia Ahlstrand

16 JohanT:

skriven

Snyggt trissat. Sista bilden blir min favorit. :)

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

17 Anni:

skriven

Tänk, visste man inte att bilderna är från Kina skulle man ju faktiskt inte kunnat ana det! Sista fotot är extra läckert!

Svar: Tack! Ja det är nog många platser runt om i världen som ser ganska lika ut.
Mia Ahlstrand

18 Åke:

skriven

Detta missade jag vist! Underbara bilder från ett spännande land :)

Svar: Ja Kina var verkligen spännande. Allt är så annorlunda. Både positivt o negativt. Artiga o trevliga på hotell etc, snuskiga o dåligt uppförande ute i vardagen. Fruktansvärda luftföroreningar samtidigt som de städar och rensar ogräs i varenda hörn. Glad o tacksam att jag fått uppleva det men det var väldigt skönt att komma hem :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: