Tisdagstema: trädgård

Igår morse satte vi oss i bilen och började bila söderut. Ikväll kom vi fram till Menaggio vid Comosjön i Italien. Så några bilder från min trädgård hemma blir det inte, men gick förbi en trädgård med en underbar Hortensia på kvällspromenaden här.
Andra trädgårdsbilder hittar ni här:
 
 
1 Klimakteriehäxan:

skriven

En italiensk hortensia är väl perfekt trädgårdsillustration! Ha en trevlig semester!

Svar: Tackar tackar!
Mia Ahlstrand

2 Anita - Malta:

skriven

En vacker blomma Hortensian ! Så ni har bilat till Italiens sköna land ;-) Får mig att minnas då maken och jag packade bilen år 2000 och tog oss genom Europa via Italien för att nå vårt nya hemland Malta. Ny profilbild !! Snyggt !! Trodde först jag hamnat fel ;-) Ha en skön fortsatt resa vart än det nu bär !

Svar: Tack! Ja kul att bila i Europa och uppleva mycket! Vi gjorde det -09 med ungarna också. Nu är vi själva och det är främst vandring i Italien som står på schemat. Gick knappa 5 timmar idag!
Mia Ahlstrand

3 Mona :

skriven

Wow, den blomman är imponerande!

Svar: Ja riktigt snygg, kanske skulle prova att plantera hemma :)
Mia Ahlstrand

4 Freja:

skriven

Åhh, Comosjön, där ska det vara vackert har jag hört!

Svar: Superfint! Sjöar, berg, frodig grönska. Vandrade 5 timmar i dag...
Mia Ahlstrand

5 Pysselfarmor:

skriven

Så vacker färg! Och den är säkert jättestor buske.
Jag har en liten blå buske i trädgården.

Svar: De har hur stora buskar som helst här nere. Idag såg vi blåa buskar som var jättemaffiga. Är de lättskötta hemma? Funderar på att plantera en.
Mia Ahlstrand

6 llhertz:

skriven

En hälsning från en italiensk trädgård, det gillar jag. Ha en riktigt härlig semester!

Svar: Tack så mycket! Sett många vackra trädgårdar här :)
Mia Ahlstrand

7 Hanna:

skriven

Åh så fint och så fin rosa färg på Hortensian. Hoppas ni får en fortsatt skön semester!

Svar: Tack tack! Vi har det så bra här nere :)
Mia Ahlstrand

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Fin hortensia med läcker färg! Ser rejält stor ut, annat än de vi odlar i krukor här hemma!
Ha en jätteskön resa!

Svar: Tack! Och dagen efter såg vi ännu större uppe i bergen, jättestora buskar med alla möjliga färger :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: