Tisdagstema: Innehåll

Innehållet i denna flaska ser ni i lilla shotsglaset. Aloe Vera Gel. Drycken är lite gele-aktig och kommer från växten Aloe Vera. Om man bryter ett blad från Aloe Veran ser man bladets innehåll:
Och då förstår man varför drycken är som gele...
 
Aloe Vera är bra mot det mesta. Finns som muskelsalva, ansiktscreme, flugspray för hästar mm. Just nu provar jag att dricka den mot min migrän. Om man bränner sig på hett vatten, spisen eller liknande så är det toppen att bryta ett blad och ha på gelen direkt på det brända stället :)
 
Innehåll är temat idag hos
 
 
 
 
 
1 Annika:

skriven

Ser verkligen läckert ut.

Svar: Tack så mycket!
Mia Ahlstrand

2 Kerstins foto:

skriven

Ja det ska ju vara en liten mirakelväxt det där. Hade faktiskt en gel för några år sedan men måste nog skaffa en ny. Jag har en tendens att bränna mig lite nu och då. ;)
Härliga bilder till temat.

Svar: Tack! Ja en riktigt bra växt som "botar" det mesta :)
Mia Ahlstrand

3 Gunvor:

skriven

Jättefin tolkning! Aloen är fin att ha hemma.

Svar: Tack! Ja visst är den, och den förökar sig så mycket så det blir bara fler o fler blommor :)
Mia Ahlstrand

4 Monica o Jacob:

skriven

Härligt att man kan använda den till lite av varje;-)

Svar: Ja verkligen!
Mia Ahlstrand

5 Hanna:

skriven

Ja aleo vera är ju bra till det mesta, det är bra att du provar dig fram, alla sätt är bra utom dom dåliga heter det ju.

Svar: Ja har redan testat det mesta, akupunktur, kiropraktor, basal kroppskännedom etc och inget funkar på mig... Så allt är värt att prova :)
Mia Ahlstrand

6 Violen på Brandholmen:

skriven

Tack, nu lärde jag mig något nytt! Jag som bränner mig bara jag kommer i närheten av ugnen behöver absolut inhandla mirakelmedlet! Utsökta bilder!

Svar: Tackar! Har du vägarna förbi Sörmland ska du få en blomma av mig! De förökar sig som ogräs :)
Mia Ahlstrand

7 Anita - Malta:

skriven

Aleo Vera kan vara bra till mycket ! Visste inte att det skulle kunna hjälpa mot migrän. Ska kanske prova det nästa gång migränen anfaller. Iallafall betydligt nyttigare än att stoppa i sig en massa paracetamol.
Fyndig tolkning och väldigt fina bilder. Speciellt den sista ! Ha en fortsatt skön tisdag :-)

Svar: Tackar! En väninna säljer Aloe vera-produkter o hennes syster blev helt av med sin migrän. Man ska prova minst 3 månader för att se om det ger resultat. Jag är inne på min 3:e månad och har haft nästan lika mycket migrän som vanligt (ca 8-10 dar/månad). Men jag ska testa lite till... Har snart provat allt jag hört talas om, utom Botox som jag tycker låter lite läskigt. Ha det bra och hoppas du inte får din migrän på väldigt länge :)
Mia Ahlstrand

8 Anemonen:

skriven

Den växten har många olika användningsområden.

Svar: Ja verkligen!
Mia Ahlstrand

9 Pysselfarmor:

skriven

Ja den växten är fantastisk bra. Hade hudproblem ett tag och då använde jag Aloe Vera kräm under en period och det försvann.

Svar: Ja den är verkligen bra!
Mia Ahlstrand

10 Mormor:

skriven

Aloe Vera er kjekk å ha i vinduskarmen (om den får stå i fred for katten og det gjør den ikke) Så nå satser jeg på den som finnes i flasker og krukker :)
Flotte bilder og veldig bra innhold.
Ha en fin kveld :)

Svar: Tack! Ja den är bra i alla former :) Katten kanske låter bli juicen :)
Mia Ahlstrand

11 ElinsPhoto:

skriven

Js aloe vera är verkligen en mirakel växt, drack själv juicen när min mage mådde som sämst och tyckte verkligen att det var bra!

Svar: Vad bra att den hjälpte dig :)
Mia Ahlstrand

12 Marit Johansson:

skriven

Ja det där verkar vara bra mot mycket. Jag har faktiskt en sådan blomma!

Svar: Då är det bara att bryta ett blad om någon bränner sig :)
Mia Ahlstrand

13 Della / Var Dag ett Äventyr:

skriven

Mirakelväxt alltså. Fick någon slags aloe veradryck på något event jag var på, men har inte testat än.

Svar: Ska vara bra mot nästan allt :)
Mia Ahlstrand

14 Maria:

skriven

Undra om det är lika gott som det ser ut?
Nyttigt är den i alla fall.

Svar: Tyvärr inte alls gott... men som sagt nyttigt så det är bara att bita ihop :)
Mia Ahlstrand

15 Freja:

skriven

Aloe Vera är en mirakelväxt! Jag som bränner mig lätt i solen har det alltid hemma!

Svar: Ja visst är den toppen! Vaknade med nackspärr och har smörjt in mig med muskelsalvan nu :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: