Familjen åter samlad

För första gången på ett halvår var vi hela familjen tillsammans. Dottern kom med tåget idag för att vara hemma under helgen. Sista middagen tillsammans var i Bad Gastein i januari.
Så på eftermiddan blev det fotovisning, sonens Sydamerikafoton. Eller rättare sagt en bråkdel av dem...
Grillade biff med massa goda tillbehör.
Sen efter maten blev det:
En kopp kaffe/te?? Nej knappast...
Varsin mugg smultron o blåbär!
När jag plockade dem kollade jag väldigt noga efter ormar eftersom det finns en hel del just där. Stampade med gummistövlarna så de skulle försvinna. Är lite småskraj eftersom jag för många år sen blev ormbiten i fingret när jag plockade smultron.
Hörde plötsligt hur det rasslade i gräset...
Hoppade omkring massor av små minigrodor, nästan lika små som smultronen. Ja dem kunde jag ju knappast vara rädd för :)
 

Kommentera här: