Djur

Hemma igen och sitter och tittar på bilderna från vandringssemestern. När vi vandrade i Italien stötte vi hela tiden på djur av olika de slag. Vilda, tama, små, stora:
I skogarna flög fjärilarna omkring, gräshopparna skuttade runt benen, det kryllade av dem. Passerade man lite stenar eller en mur rasslade det till av alla ödlor. När skogen tog slut och man helt plötsligt gick på en liten gräsväg kunde det gå lösa hästar eller får. Svanar och sköldpaddor simmade i vattnet med måsar som flög ovanför.
1 Freja:

skriven

Så mysigt! Gillar den söta ödlan1

Svar: Ja när man väl vande sig vid att det rasslade till hela tiden så var de ganska söta :)
Mia Ahlstrand

2 Anita - Malta:

skriven

Låter ju som rena rama paradiset och det syns det ju att det är på dina bilder !
Ja men då får man väl packa väskan och resa till Italien. Ligger inte alltför långt borta och ett avbrott från vardagen på Malta skulle inte kännas helt fel. Några gräshoppor som skuttar runt benen har jag definitivt inte här men det kan kanske bero på att jag så sällan är på landsbyggden.
Känns som om det är dax att resa "hem" snart. Slåss hellre med mygg än jobbiga grannar ;-)

Svar: Ja det var verkligen paradiset, en av våra bästa semestrar! Håller tummarna för er och lilla vovven!
Mia Ahlstrand

3 Anni:

skriven

Ojojoj, vilken fantastisk resa du gjort! Just hemkommen från Italien vill jag redan dit igen när jag ser dina bilder. Men vet du, mest av allt vill jag till G-P för där har jag haft två underbara naturupplevelser som jag vill upprepa. Vandrade ni i någon av de två fantastiska klyftorna? Den ena, vid skidstadion, är enkel, men den andra (tror den heter typ Partnachklamm) är maaagisk! Och nästa gång vill jag vandra till Ludwigs jaktslott där uppe i bergen - gick ni dit? Ååååå, nu längtar jag!

Svar: Så du har också varit i Italien :) Ja vi vandrade en dag vid Partnachklamm, genom grottorna och vattenfallen. Stänkte så mycket så jag fick stoppa ner kameran...Men ett par bilder från den vandringen finns på http://miasmix.blogg.se/2013/july/tyrolen.html Ludwigs jaktslott missade vi så det får vi väl ta nästa gång :) Vi är supernöjda med hela resan!
Mia Ahlstrand

4 Annette:

skriven

Fina bilder! Ödlor är väl inte precis min kopp the, som det heter. Jag har haft påhälsning i min stövel av en... kolla in här om du vill:

http://justnujusthar.wordpress.com/2013/05/05/varfor-hander-sadant-har-mig-hela-tiden/

och här:

http://justnujusthar.wordpress.com/2013/05/10/lyckligt-slut-pa-historien-om-odlan/

Tack för kommentaren om Switch, det lät ju väldigt skrämmande! Medlet går ju in i blodet, så jag kan tänka mig att man kan få allergiska reaktioner av det. Läskigt som sagt, jag kan tänka mig paniken när händerna domnar och man inte kan andas... Tur att det gick bra.

Svar: Ha ha, i stövlarna o skurhinken skulle jag inte vilja ha dem! Ja var försiktig med medlet, använd handskar.
Mia Ahlstrand

5 Marja:

skriven

Härliga bilder från en härlig semester. Jag har läst igenom alla inlägg och känner att jag måste se bilderna en gång till. Gillar speciellt bilden av det 'lilla' vattenfallet, men alla gröna vyer är också härliga. Känner igen landskapen från en resa i Österrike.

Svar: Kul att du gillar bilderna! Ja det var en riktig toppensemester! Ja när vi kom till Tyskland så påminde landskapet väldigt mycket om Österrike. Lika vackert :) Vi var i Bad Gastein i vintras o åkte skidor, väldigt vackert även på vintern!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: