Julstök i köket

Helgen som gick fortsatte med förberedande till julen. Baka o fixa med julmusiken på - kan det bli så mycket bättre :)
 
Ostpastejerna gjordes och ligger nu i frysen. De som inte gick åt på söndagen vill säga...
 
Julskinkan griljerades, men den var avsedd för söndagen.
 
På söndagen hade vi brunch för våra vänner. Tredje året nu så då kan man nästan kalla det tradition. Så mysigt sätt att umgås på, bara mysa och äta gott. Köttbullar, prinskorv, dubbelmarinerad fläskfilé, omelett i muffinsformar, ostpastejer, julskinka, nybakat bröd, massa pålägg, nygräddade våfflor med sylt o grädde. Och så lite gott efteråt i form av lussebullar, mjuk pepparkaka, vanliga pepparkakor och lite choklad o skumtomtar.
Gick ingen större nöd på oss.
 
I Marits helgbild kan man denna vecka vinna ett presentkort på 1000 kr hos http://www.photowall.se
 
 
 
 
1 Anni:

skriven

Åh, så gott med eget knäcke! Tänk om jag skulle ge mig på lite sådant också ...

Svar: Prova på du, jättegott!
Mia Ahlstrand

2 BP:

skriven

Här sitter jag bara med öppen mun och beundrar allt ni har skapat - speciellt knäckebrödet. Hur f*n lyckas man med sådant??!!
OK, då - griljering av julskinkan klarar jag/vi av... men resten. Så himla duktig du är:-)

Svar: Ha ha! Såklart du också fixar att baka knäcke o annat! Dessutom lever vi efter filosofin att man ska göra det man är bra på: min man städar, jag lagar mat o bakar, till renoveringar etc tar vi in hantverkare :) Visst är det underbart att vi är bra på olika saker!
Mia Ahlstrand

3 Eva Trillian:

skriven

Så gott allt ser ut! :) Nu börjar jag se fram emot nästa veckas goda mat :) ...ja, och att göra den ;)

Svar: Ja visst är det härligt att både göra den o äta den :)
Mia Ahlstrand

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Så gott det ser ut! Knäckebröd har jag aldrig försökt mig på! Vilken bra idé att samla vännerna före jul och äta gott och ha det mysigt!
Ha en bra dag!

Svar: Ja oftast har alla så fullt upp på fredags- och lördagskvällar. Men en söndag fm är ibland helt perfekt att bara umgås o ha mysigt på :)
Mia Ahlstrand

5 Freja:

skriven

Ostpastejerna ser verkligen smaskiga ut, mums!

Svar: Det är de också! Prova, du kommer inte bli besviken :)
Mia Ahlstrand

6 kiki freese:

skriven

Brödet du bakat är ursnyggt.
/Kiki

Svar: Tack! Och dessutom himla gott, testa får du se :)
Mia Ahlstrand

7 Marit Johansson:

skriven

Vilken trevlig tradition, jag har inte ens handlat julmaten ännu..

Svar: Sista dagarna innan jul vill jag bara njuta.... Har lite crepes kvar att göra och en till dubbelmarinerad fläskfilé. Annars är allt klart! Men du har gott om tid, flera dagar kvar ju ;)
Mia Ahlstrand

8 KajsaLisa:

skriven

Första bilden gillar jag verkligen, kul perspektiv djup och mysfaktor i samma bild.

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: