Tema fredag: Minne

Minnen! Bara ordet sätter igång hjärnan... Finns ju så mycket roligt och trevligt att minnas.
Denna bild har min pappa fotat ursprungligen och nu har jag fotat av fotot... Det är från min 5-årsdag och jag minns än i dag hur lycklig jag var för att jag fick dricka hallonsoda :)
 
Hos Sinneskatten hittar ni fler minnen!
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilket rörande minne! Hallonsoda på födelsedagen, en sådan lycka!

Svar: Ja verkligen! Äkta lycka :)
Mia Ahlstrand

2 Jah Hollis:

skriven

Det var tider det. Fin minnesbild. Nu svingar du gärna en bärs också av din presentationsbild att döma. :-)

Svar: Ha ha, ja jag måste erkänna att jag hellre tar en öl än en söt läsk idag :)
Mia Ahlstrand

3 Marit Johansson:

skriven

Så söt, tänk att ett glas hallonsoda på födelsedagen kan etsa sig fast i minnet!

Svar: Ja det var inte så ofta vi fick läsk, trots att mina föräldrar hade konditori...
Mia Ahlstrand

4 Anita - Malta:

skriven

Vilket härligt foto på dig med hallonsoda och allt!! En minne väl värt att bevara. Som vuxen nöjer man sig ofta inte med bara hallosoda ;-)

Svar: Tack! Nä nu tar jag hellre ett glas gott vin :)
Mia Ahlstrand

5 Stare Ström:

skriven

Man förstår varför du ser så lycklig ut!

Svar: Ja det var ju inte ofta man fick dricka läsk... :)
Mia Ahlstrand

6 Anneli - A'la Foto:

skriven

Vilket underbart minne! Jag har också minnen från när jag var liten och läsk var något speciellt som man fick på födelsedagar och andra högtidsdagar! Det var en härlig känsla! Nu är ju läsk vardagsmat tyvärr! :O(

Ha en skön helg!

Svar: Ja ungarna idag bäljar i sig en 1½liters läsk varje helg... Vi fick en 33cl-flaska vid födelsedagar o jul. Men det kanske är därför vi minns det så väl :)
Mia Ahlstrand

7 Hanna:

skriven

Nämen vilket söt liten Mia som firar 5-års dag, en riktig höjdpunkt när man var liten :0)

Svar: Tack! Ja visst var det... :)
Mia Ahlstrand

8 Anemonen:

skriven

Att du är lycklig det kan man inte ta miste på. Kul att ha gamla foton i sitt förvar och sitta och minnas.

Svar: Ja jättekul! Dina bilder var jättefina! Min pappa har lämnat in sina gamla diabilder och fått dem på usb-minne.
Mia Ahlstrand

9 Anita A:

skriven

Söt läsk till en söt liten flicka och ett minne för livet!

Svar: Tack! Ja lustig att man minns en del så bra och annat minns man inte alls...
Mia Ahlstrand

10 Pysselfarmor:

skriven

Underbart minne! Ja det är inte lätt att välja bland alla minnen. När det gäller sådan dryck så kommer jag ihåg min första sockerdricka ;-)

Svar: Ja sockerdricka var nog den populäraste drycken förr :)
Mia Ahlstrand

11 Pialotta:

skriven

Underbar bild på dig och visst är det lycka att bläddra i gamla fotoalbum :)

Svar: Tack! Ja verkligen! Är det bara jag som har problem att komma in på din blogg? Varje gång jag försöker så står det bara o snurrar och sen kommer rutor upp med återställ websida... Har provat från både min och min mans dator.
Mia Ahlstrand

12 Mona:

skriven

Vilken söt liten tjej! Härligt minne från en tid då man inte drack coca-cola från det man slutade med bröstmjölken ;-)

Svar: Tackar :) Så sant så, nu är ungarna uppfödda på cola...
Mia Ahlstrand

13 Erik Semlan:

skriven

Det syns hur nöjd du är på fotot. :-)
Vilket härligt minne. Tack för din kommentar, visst har vi alla olika minnen förknippade med olika dofter och smaker.
Kan tänka mig att det kan skapa "lite problem" när du ska beskriva ett vin.

Svar: Mysigt med barndomsminnen! Japp, stämmer bra...
Mia Ahlstrand

14 Anni:

skriven

Och prinsesstårta ... kan man vara annat än lycklig då?
Det är något speciellt med namn som Hallonsoda, Päronsoda, Pommac - något helt annat än Coke, Sprite och 7Up!

Svar: Just prinsesstårtan har jag funderat en del på. Gillar nämligen inte det, men älskar marsipanen så jag åt nog bara den...
Mia Ahlstrand

Kommentera här: